مقالات

10 کاربرد چسب ها در تولید

10 کاربرد چسب ها در تولید در آنی چسب

10 کاربرد چسب ها در تولید

با توجه به انواع مختلف چسب، جای تعجب نیست که بیشتر تولید کنندگان از چسب ها در صنایع مختلف استفاده می کنند.

در اینجا 10 کاربرد چسب ها در تولید مورد استفاده از چسب ها در تولید، به تفکیک صنعت آورده شده است با آنی چسب در این مقاله همراه باشید همچنین برای خرید چسب از آنی چسب میتوانید با ما تماس بگیرید

1. مونتاژ در و پنجره

از چسب ها در ساخت در و پنجره استفاده می شود. چه درها و پنجره ها از چوب، پی وی سی، فایبرگلاس یا آلومینیوم هیبریدی ساخته شده باشند، می توان چسب های مختلفی را برای چسباندن به سطوح خاص طراحی کرد. به عنوان مثال، چسب Adbond 8388-1 ما برای سطوح لمینت یا چوب عالی است.

2. موارد استفاده از چسب در صنعت حمل و نقل

صنعت حمل و نقل از چسب در ساخت قطعات اتومبیل، هواپیما و قطار و در مونتاژ وسایل نقلیه استفاده می کند.

به عنوان مثال، چسب ها به دلیل خاصیت جذب ضربه برای ایمنی خودرو استفاده می شوند. به عبارت دیگر، آنها به عنوان یک بافر عمل می کنند. آنها همچنین ظاهر بسیار بهتری دارند.

3. تولید HVAC

از چسب ها در صنعت تهویه مطبوع، چه برای قطعات داخلی و چه خارجی استفاده می شود.

به طور خاص در این صنعت از چسب های صنعتی برای چسباندن اجزای سازه و عایق ها استفاده می شود که باعث افزایش راندمان انرژی سیستم های تولیدی می شود.

4. مونتاژ مصالح ساختمانی

سال هاست که از چسب ها برای تولید مصالح ساختمانی استفاده می شود. در صنعت مصالح ساختمانی از چسب های مختلفی از چسب جامد گرفته تا چسب داغ استفاده می شود.

تنوع گسترده محصولات مورد استفاده با این واقعیت توضیح داده می شود که این صنعت با مواد مختلف و قطعات خاص کار می کند. چسب های مختلف را می توان برای سازه های هیبریدی، ساخت پلی اورتان، پانل های عایق و غیره استفاده کرد.

5. خانه های پیش ساخته

کاربردهای زیادی از چسب در صنعت خانه های پیش ساخته وجود دارد. مشابه صنعت ساختمان، اجزای مختلف درگیر به انواع مختلفی از چسب نیاز دارند.

به عنوان مثال، چسب ها را می توان برای کف های زیرین، حمام، قالب ها، تجهیزات آشپزخانه و غیره استفاده کرد. همچنین برای تولیدکنندگان در این صنعت، داشتن چسب های بادوام و ماندگار، مهم نیست که برای کدام جزء استفاده می شود.

6. بسته بندی

چسب های مختلف را می توان به طور خاص برای مقوا، پلاستیک یا چوب طراحی کرد. این ویژگی به ویژه در صنعت بسته بندی کاربرد دارد.

صنعت بسته بندی اغلب از چسب های ذوب داغ EVA استفاده می کند زیرا این چسب ها برای چسبیدن به پوشش های مختلف طراحی شده اند. بنابراین آنها برای مونتاژ، برچسب زدن، پردازش کاغذ و موارد دیگر ایده آل هستند.

7. ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی

از چسب ها در ساخت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از جمله سیلو، تجهیزات پخش و غیره استفاده می شود. یکی از اولویت‌های این صنعت، اتصال قطعات ساختاری است، بنابراین تولیدکنندگان به چسب‌هایی نیاز دارند که به اندازه کافی قوی باشد تا این قطعات سنگین را در کنار هم نگه دارد.

همچنین از چسب ها برای بستن پیچ ها، پیچ ها، مهره ها و ناودانی ها و جلوگیری از شل شدن آنها استفاده می شود. این یک راه حل مقرون به صرفه برای استحکام بیشتر تجهیزات است.

8. نوارهای امنیتی

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، نوارهای دستکاری شده باید دقیق ترین الزامات ایمنی بسته بندی را رعایت کنند. این صنعت به چسب های قوی نیاز دارد که شواهدی از دستکاری به جا بگذارد، بنابراین چسب های ذوب داغ اغلب برای چسبندگی قوی آنها استفاده می شود.

9. صنعت انرژی

کاربرد اصلی چسب ها در صنعت انرژی برای چسباندن قطعات ساختاری است. این صنعت تولیدی در چند سال اخیر به دلیل فناوری های جدیدی که برای کاهش ردپای اکولوژیکی توسعه یافته اند، رشد قابل توجهی داشته است. بنابراین چسب های مورد استفاده در این صنعت باید همان ماموریت را در سر داشته باشند و سمیت کمتری برای کاربران و محیط زیست داشته باشند.

به طور خاص، ثابت شده است که چسب ها در صنعت برق بادی مفید هستند. اینها اکثر الزامات مونتاژ را تسهیل و بهینه کرده اند، به ویژه از آنجایی که چسب های مورد استفاده به سرعت در دمای اتاق خشک می شوند.

10. صنعت نجاری

صنعت نجاری شاید یکی از بزرگترین صنایع در این فهرست باشد. از کابینت آشپزخانه و حمام گرفته تا مبلمان تجاری و مسکونی، چسب تقریباً در هر موردی استفاده می شود. بنابراین چسب های زیادی وجود دارد که می توان بر اساس نیاز خاص از آنها استفاده کرد.

به عنوان مثال، چسب رازی یک چسب تماسی ایده آل برای لمینت و روکش چوب است. دارای قدرت چسبندگی بسیار قوی است، بنابراین می توان از آن برای ساندویچ پانل و مبلمان تجاری یا مسکونی استفاده کرد.

هر چسبی که بخواهید در آنی چسب موجود است ، کافی است با متخصصین ما تماس بگیرید 

به طور خلاصه، تقریباً در هر صنعت تولیدی از چسب استفاده می شود. بهترین محصول برای هر کاربرد به عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده، وزن اقلام، قرار گرفتن در معرض رطوبت و موارد دیگر بستگی دارد.

در صورت داشتن هر گونه سوال یا در صورت نیاز به کمک در انتخاب بهترین چسب برای پروژه یا صنعت خود با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − سه =