مقالات

معرفی انواع چسب دوقلو

معرفی انواع چسب دوقلو

معرفی انواع چسب دوقلو

در این مقاله از آنی چسب درباره معرفی انواع چسب دوقلو شما را با مزایا و معایب این چسب آشنا خواهیم کرد و تمامی مدل های موجود در بازار را بررسی خواهیم کرد و شما با مقایسه آنها نسبت به نیاز خود میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید ، پس تا انتهای این مقاله همراه با آنی چسب باشید ، چسب دوقلو یکی از کاربردی‌ ترین وسایلی است که هم در سطوح صنعتی و هم در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارد. چسب‌های دوقلو از دو قسمت تشکیل شده اند و هر یک از این قسمت‌ها در دو تیوب جداگانه قرار دارد و به همین دلیل به چسب دوقلو معروف هستند. یکی از تیوب‌ها حاوی رزین است و تیوب دیگر حاوی کاتالیزگر است. رزین درواقع ماده اصلی چسب دو قولو است و نقش اصلی را در استحکام و سایر خواص چسب ایفا می‌کند. کاتالیزگر درواقع ترکیبی است که به رزین اضافه می‌شود و باعث می‌شود چسب استحکام پیدا کند و یا به‌اصطلاح عامیانه خشک شود. هر چقدر میزان کاتالیزگر بیشتر باشد چسب در مدت زمان کمتری خشک می‌شود.یکی دیگر از انواع چسب هایی که در ساخت کاردستی و کارهای هنری بسیار کاربرد دارد چسب حرارتی می باشد. چسب دوقلو نوعی چسب ترکیبی دو جزیی قدرتمند است.آنی چسب بزرگترین پخش کننده چسب دوقلو در کشور میباشد که شما میتوانید بصورتی تکی و عمده از فروشگاه ما خرید انجام دهید .

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید چسب دوقلو از آنی چسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید . 

 

ویژگی‌های چسب دوقلو در آنی چسب

چسبندگی بالا
کاهش حجم چسب اعمال شده پس از خشک شدن
استحکام و پایداری مناسب
مقاوم در برابر اکسید شدن
قوام از نازک تا بسیار چسبناک
بدون حلال
مقاوم در برابر ضربه
مقاوم در برابر آب و رطوبت
رفع ترک‌ها و شکستگی‌ها
مقاوم در برابر حرارت (چسب معمولی)
عایق سرما و گرما برای قطعات و کابل‌های الکترونیکی
مقاوم در برابر مواد شیمیایی و نیروهای فرسایشی
قابلیت استفاده در محیط بیرونی
اجرای آسان و بدون مهارت خاص
مقرون‌به‌صرفه

مشخصات انواع چسب دوقلو در آنی چسب

مقاومت بالا در برابر حرارت (خصوصا چسب دوقلو معمولی نسبت به نوع شفاف، مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد.)
قابلیت رنگ پذیری
قابلیت خشک شدن سریع چسب
مقاوم در برابر حلال ها و عوامل محیطی

کاربردهای چسب دوقلو

چسب دوقلو با عملکرد عالی، بهترین چسب جهت چسباندن سطوح فلزی، پلاستیکی، شیشه ای و … محسوب می‌شود و در کارهای دانش آموزی نیز می توان از این چسب استفاده کرد. چسب دوقلو کاربردهای فراوانی دارد. در ادامه به معرفی بعضی از مهم‌ ترین کاربردهای چسب دوقلو می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ ترین کاربردهای چسب دوقلو استفاده از آن‌ برای پلاستیک‌ها است. پلاستیک یکی از کاربردی‌ ترین موادی می باشد که در بسیاری از قطعات خانگی و صنعتی از آن استفاده می‌شود. اکثر قطعات پلاستیکی، ارزشمند و پرهزینه هستند و در صورت آسیب دیدن، تهیه دوباره آن‌ها می‌تواند پرهزینه باشد. به همین دلیل، استفاده از چسب دوقلو برای ترمیم چنین قطعاتی می‌تواند بسیار مناسب باشد. چسب دوقلو را می‌توان جهت تعمیر اسباب‌بازی‌های شکسته کودکان بالای پنج سال، لوله‌های پلاستیکی آب و به طور کلی هر قطعه پلاستیکی شکسته شده استفاده نمود.

کاربرد چسب دوقلو برای فلزات

در اکثر مواقع، اتصال دائمی دو قطعه فلز به یکدیگر، نیاز به وسایل مخصوصی مثل دستگاه جوشکاری و یا لحیم‌کاری دارد. معمولاً این قبیل دستگاه‌ها در همه جا موجود نیستند، ضمن اینکه به منظور استفاده از آن‌ها باید مهارت و تجربه کافی داشته باشید. علاوه بر این باید تجهیزات حفاظتی و فضای مناسبی را نیز برای لحیم‌ کاری و جوشکاری قطعات فلزی، در اختیار داشته باشید.

خوشبختانه چسب دوقلو قابلیت اتصال دو قطعه فلزی به صورت کاملاً محکم و پایدار را نیز دارد. چسب دوقلو با خاصیت چسبندگی و استحکام بسیار بالای خود، می‌تواند دو قطعه فلز را به صورت همیشگی و دائم به یکدیگر متصل کند. به همین علت استفاده از چسب دوقلو در مواردی مثل شکستگی لوله‌های فلزی، شکستگی پایه‌های فلزی صندلی یا میز و مشکلاتی از این قبیل، انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. چسب دوقلو رازی، ازدسته چسب هایی است که برای چسباندن قطعات فلزی و غیر فلزی به غیر از pe و pp استفاده می شود.

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید چسب دوقلو از آنی چسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید . 

 

کاربرد چسب دوقلو برای چوب

یکی دیگر از کاربردهای چسب دوقلو، استفاده از آن جهت اتصال سطوح چوبی به یکدیگر می باشد. اگر قفسه کتابخانه چوبی اتاق شما شکسته شده است، با استفاده از چسب دوقلو می‌توانید این دو سطح چوبی را به یکدیگر متصل کنید. اطمینان داشته باشید که این چسب، از استحکام خوبی برخوردار خواهد بود.

کاربرد چسب دوقلو برای سطوح بتونی و سیمانی

بتن و سیمان را نیز می‌توان به کمک چسب دوقلو به یکدیگر متصل کرد. اگر آب نمای بتنی یا سنگ‌ فرش منزل شما شکسته شده است، به کمک چسب دوقلو به سادگی می‌توانید این قبیل قطعات را مجدداً در جای خود مستحکم نمایید. برای چسباندن سطوح بتونی و سیمانی، چسب دوقلو اوهو، مقاوم ترین چسب در بازار می باشد.

کاربرد چسب دوقلو تنها به موارد بالا محدود نیست. از چسب­های دوقلو برای رفع ترک‌ها و شکستگی‌های بدنه قایق‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. چسب‌های دوقلو در مقابل اکسید شدن مقاومت خوبی دارند. به همین علت استفاده از آن‌ها در فضاهای بازی که در معرض هوای آزاد می باشند، هیچ مشکلی ندارد. چسب دوقلو در موارد مختلف دیگری مانند موارد زیر نیز به طور فراوان کاربرد دارد.

فناوری پزشکی
قطعات الکترونیکی
چسب‌های مونتاژ
اتصال سرامیک و شیشه

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به موضوع «معرفی انواع چسب دوقلو» بپردازیم. چسب دوقلو یکی از محصولات با چسبندگی بالا است که در سطوح شیشه‌ای، فلزی، پلاستیکی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد، و از تولید کنندگان داخلی گرفته تا خارجی ، برای این محصول حرف برای گفتن دارند ، پس برای بهترین انتخاب میتوانید با پشتیبانی آنی چسب تماس بگیرید و مورد مصرفی خود را به تکنسین های ما بگویید و بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید تا خریدی به صرفه داشته باشید ، پشتیبانی آنی چسب در تایم های اداری پاسخگویی شما عزیزان هستند و در تایم های غیر اداری هم میتوانید در پلتفرم های مختلف تماس برای ما پیغام بگذارید تا در سریعترین زمان به شما پاسخ دهیم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − = پنج