مقالات

چسب صنعتی را بیشتر بشناسید

مقاله

از چسب صنعتی برای چسباندن بسترهای مختلف استفاده می شود. چسب صنعتی با نام های تجاری مختلفی برای کمک به تولید قطعات و مواد، ساخته شده است. محصولات نوآورانه چسب صنعتی برای مقاومت در برابر ضربه و لایه برداری شدید، مقاومت بسیار بالا و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و دمایی بسیار عالی تولید شده اند.

انواع چسب صنعتی

اگر می خواهید محصول یا فرآیند خود را تعمیر کنید یا بهبود ببخشید می توانید از چسب صنعتی استفاده کنید. چسب های صنعتی در انواع مختلفی از جمله چسب آهن، چسب چوب، چسب دلتا، چسب همه کاره وجود دارند که در ادامه با انواع آن و کارکردشان آشنا خواهید شد .

چسب آکواریوم کاسپین

فرآیند ساخت و گزینه های طراحی خود را با استفاده از چسب صنعتی بهینه کنید !

از آنجا که چسباندن برای اولین بار به عنوان یک روش اتصال صنعتی در کنار تکنیک های دیگر مانند: جوشکاری، لحیم کاری و پرچ ایجاد شد، کارهای زیادی در زمینه تحقیق ، توسعه و مهندسی برای ایجاد بهترین چسب صنعتی انجام شده است. استفاده از چسب صنعتی به عنوان جایگزین اتصال مکانیکی ، جوشکاری و سایر روش های اتصال می تواند به کسب و کار شما در دستیابی به یک مزیت رقابتی کمک کند.

اگر می خواهید هزینه های کلی تولید را کاهش دهید و قابلیت اطمینان محصول یا عملکرد و عمر مفید را افزایش دهید، وقت آن است که استفاده از چسب های قوی را در طراحی، ساخت و مونتاژ خود ادغام کنید.

موارد استفاده از چسب صنعتی

اصل چسباندن از هزاران سال پیش شناخته شده است و قبلاً توسط سربازان برای ساخت سلاح و ابزار، مورد استفاده قرار گرفته بود. آن ها از رزین توس برای چسباندن تیغه های نیزه های خود استفاده کردند. با یک جهش بزرگ به زمان حال، چسب ها کاربردهای بسیار متنوع تری دارند، مانند استفاده های ساده در تلفن های همراه ، کتاب، کفش، برچسب، تاج دندان، کاشی، پره های توربین بادی و غیره.

به طور کلی چسب صنعتی برای پلاستیک، فلز ، چوب و سایر مواد استفاده می شود. جالب است که بدانید در ایران مصرف سرانه چسب حدود 9.2 کیلوگرم ثبت شده است. چسب صنعتی دارای مصارف مختلفی در صنایع گوناگون است.

چسب صنعتی چیست ؟

این چسب ها مواد غیر فلزی هستند که می توانند قطعاتی را که از طریق چسبندگی و انسجام به هم متصل می شوند ، بچسبانند. این چسبندگی عبارت است از چسبندگی سطح ، چسبندگی که در برابر کشش، حرارت، سرما و آب مقاوم است. بر اساس این اصول، انواع بسیاری از چسب صنعتی وجود دارد که خواص آن کاملاً با تکنولوژی پیوستگی سازگار است.

چسب صنعتی

چسب هایی نیز بر پایه ترکیبات غیر آلی وجود دارد ، مانند سیلیکاتها یا محصولات مبتنی بر سیمان ، اکثریت قریب به اتفاق چسب های مورد استفاده امروزه را می توان به ترکیبات آلی اختصاص داد. چسب ها می توانند منشأ طبیعی یا مصنوعی داشته باشند. این چسب ها به دلیل استفاده نا محدود در صنایع مختلف در حجم بسیار بالایی تولید و به بازار عرضه می شوند.

 

 

انواع چسب صنعتی

شاید بارها برای خرید چسب به فروشگاه رفته باشید اما وجود تنوع بسیار در چسب ها شما را در انتخاب سر در گم کرده باشد و ندانید کدام نوع مناسب برای کارکرد شماست. چسب صنعتی انواع مختلفی دارد، مانند: چسب صنعتی بل که در اندازه های 1 کیلویی، 4 کیلویی، ربعی، حلب و چسب صنعتی فوری دلتا در اندازه های گالنی، ربعی و کیلویی، چسب آهن ، چسب چوب، چسب همه کاره، چسب سنگ، چسب دو قلو، چسب قطره ای و چسب حرارتی موجود است. که در ادامه بیشتر با کارکرد و ویژگی آن ها آشنا می شوید.

  1. چسب چوب

چسب چوب

این چسب برای اتصال سریع در سطوح چوبی استفاده می شود، این چسب سخت مقاوم در برابر آب ، مناسب برای استفاده در محیط داخلی و خارجی است. چسب چوب مزایای استفاده زیادی دارد یکی از آن ها مقاومت بالا در برابر آب است. این چسب به رنگ سفید و در برخی موارد بی رنگ است که برای چسباندن انواع مختلف سطوح چوبی به کار می رود.

از این چسب می توان هم در خانه و هم در صنایع چوبی مانند: لوازم چوبی اعم از دکور، صندلی، میز، انواع مبلمان چوبی استفاده کرد. این چسب قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و برای چسباندن قطعات بزرگ و کوچک چوبی به کار می رود.

  1. چسب آهن

چسب آهن

آهن های بیشماری در اطراف ماست و در همه چیز از ماشین آلات بزرگ گرفته تا لوازم خانگی و اشیا تزئینی استفاده می شود. چسب آهن راهی عالی برای اتصال آهن به آهن یا آهن به مواد دیگر است. هر کسی که با آهن یا فلز کار می کند، از فلزکاران و مکانیک ها گرفته تا جواهرات و علاقه مندان ، می دانند که چسباندن فلز به آماده سازی خوبی نیاز دارد.

برخلاف کاغذ ، چوب یا سایر مواد متخلف، سطح متراکم و نرم فلز می تواند در برابر بیشتر چسب ها مقاومت کند و در نتیجه پیوندهای ضعیفی بین اجسام فلزی ایجاد کند. این چسب برای استفاده در کارخانه ها و کارگاه ها برای تعمیر دستگاه ها، فلزات، انواع چرم ها، فرم ، روکش های پلاستیکی در خودرو سازی مورد نیاز است. این چسب در مدت زمان 20 تا 25 دقیقه بر روی موارد گفته شده خشک می شود و باعث چسبانده شدن اجسام می شود.

  1. چسب فوری

چسب فوری

این چسب به خاطر ویژگی خاصی که دارد به مدت زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد حدودا در عرض 2تا 3 دقیقه خشک می شوند. به همین دلیل کاربردهای متنوعی در صنعت و حتی در خانه دارد. بیشتر برای چسباندن انواع لوازم آهنی، چوبی، پلاستیکی، فوم، پارکت، سنگ که به مدت زمان کوتاهی برای چسباندن نیاز دارند استفاده می شود . می توان گفت به طور کلی برای تعمیر روکش ها و پوشش کف مورد استفاده قرار می گیرد .

  1. چسب سنگ

چسب سنگ

به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت، حرارت، سرما، مقاوم در برابر آب و اشعه ماورا بنفش UV، قابل اصلاح و انعطاف پذیر بودن، برای چسباندن انواع مختلف سنگ ها در محیط های متفاوت حتی محیط خانه مانند: دستشویی، حمام، منافذ ساختمانی یا سطح سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد. زمان خشک شدن این چسب بین 25 تا 30 دقیقه است که به طور کامل باعث چسبیدن سطوح سنگی می شود.

  1. چسب همه کاره

چسب همه کاره

همانطور که از اسم آن پیدا است. برای موارد بسیاری استفاده می شود از جمله درزگیری، نصب عایق های مختلف. ویژگی خوب این چسب این است که در برابر رطوبت و گرما مقاوم است. می توان از آن برای چسباندن آکواریوم، سینگ آشپزخانه هم استفاده شود.

  1. چسب یک دو سه

چسب 123

از نام این چسب همه چیز مشخص است، فقط کافی است تا 3 بشمارید تا سطوح بهم بچسبند. به دلیل قدرت چسبندگی بالا و خشک شدن سریع آن، برای تعمیرات خودرو و تعمیر لوازم مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. چسب دو قلو

چسب دوقلو

در این چسب ها از دو ترکیب استفاده می شود که باعث چسبندگی بسیار بالا می شوند. این چسب ها بیشتر برای چسباندن فلز ها و تعمیرات قیمت های کوچک خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به دمای محیط از 25 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد تا خشک شود.

  1. چسب قطره ای

چسب قطره ای

یکی از پز کاربرد ترین نوع چسب ها چسب قطره ای است. مهمترین ویژگی این چسب ها بی رنگ بودن و محکم بودن آن است به طور کلی می تواند قطعات ریز فلزی، شیشه ای را بهم بچسباند. در هنگام استفاده از این چسب باید دقت لازم را داشته باشید زیرا پاک کردن آن از روی دست بسیار دشوار است.

  1. چسب حرارتی

این چسب مقاومت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل طیف گسترده ای از کاربردها برای چسب های حرارتی در صنعت الکترونیک وجود دارد.

قیمت چسب صنعتی

با توجه به انواع گوناگون و اندازه های مختلف، این چسب در قیمت های متفاوت به فروش می رسد، اما تمامی قیمت ها برای هر نوعی از چسب ها قیمتی مقرون به صرفه است.

روش استفاده از چسب صنعتی

در قدم اول سطح مورد نظر را از هرگونه گرد و غبار و چربی تمیز کنید، بگذارید کاملا خشک شود. به کمک قلمو یا هر وسیله دیگر مقداری چسب را بر روی سطح مورد نظر ریخته، چند ثانیه صبر کنید تا چسب کمی خشک شود. سپس دو سطح را بهم فشار دهید هر چقدر میزان و قدرت فشار بیشتر باشد ، میزان چسبندگی بیشتر خواهد بود. بسته به نوع چسب و مدت زمان تعیین شده آن چسب خشک می شود و اجسام بهم می چسبند.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از چسب صنعتی

  • دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • برخی چسب ها قابل اشتعال هستند، در دمای بالا نگهداری نگنید.
  • هنگام کار با چسب از مجاورت با شعله و جرقه خودداری کنید.
  • از تماس آن با پوست دست جدا خودداری کنید.
  • دور از نور ،گرما، و در ظرف درب بسته در محیطی خنک و خشک نگهداری شود.

 

در آخر

چسب صنعتی با کیفیت بالا برای هر پروژه ضروری است. ما دهه ها صرف تولید محصولات چسب قابل اتکا کرده ایم که در سراسر جهان مورد اعتماد هستند. تیم ما می تواند یک محصول از چسب های صنعتی مناسب را ارائه دهد که نیازهای شما برای قدرت ، انعطاف پذیری ، شرایط محیطی ، گرانروی ، پایداری و موارد دیگر را برآورده کند. و در سراسر کشور ، فارغ از اینکه در کجای کشور باشید ، محصولی ثابت و با کیفیت دریافت خواهید کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + = 15