مقالات

تفاوت چسب حرارتی با خمیر حرارتی

چسب حرارتی در آنی چسب

تفاوت چسب حرارتی با خمیر حرارتی

چسب حرارتی در آنی چسب

چسب حرارتی در مقابل خمیر حرارتی: تفاوت آنها چیست؟

هنگامی که در حال ساخت رایانه شخصی خود هستید، ارزیابی گزینه های خود با تنوع عظیم اطلاعاتی که به صورت آنلاین در دسترس شما قرار دارد، می تواند دشوار باشد. وقتی نوبت به خنک نگه داشتن سیستم شما می رسد، خمیر حرارتی تا حد زیادی موثرترین انتخاب است، اما چرا از خمیر حرارتی استفاده می کنید و چرا هرگز نباید آن را با چسب حرارتی مخلوط کنید؟

خمیر حرارتی و چسب حرارتی چیست؟

خمیر حرارتی و چسب حرارتی هر دو برای انتقال حرارت عالی هستند – اما عملکرد آنها کمی متفاوت است و این می تواند تفاوت بین نگهداری و از بین بردن سخت افزار شما در صورت انتخاب اشتباه باشد.

خمیر حرارتی

خمیر حرارتی با کیفیت بالا فرمولی شبیه مایع است که برای مسدود کردن هرگونه نقص و جلوگیری از تشکیل حباب های هوا بین CPU و خنک کننده یا هیت سینک استفاده می شود. حباب های هوا و انتقال حرارت ناکارآمد می توانند از خنک شدن مناسب CPU جلوگیری کنند و باعث گرم شدن بیش از حد، کاهش عملکرد رایانه شخصی و آسیب سخت افزاری شوند، بنابراین اطمینان از انتقال موثر گرما و جلوگیری از این مشکلات بسیار مهم است.

خمیرهای حرارتی، مانند KOLD-01، در لایه های نازک با استفاده از یکی از تعدادی از روش های کاربردی اعمال می شوند.
وقتی صحبت از خمیر حرارتی به میان می‌آید تینر همیشه بهتر است زیرا امکان انتقال حرارت بهینه، نشت بیش از حد کمتر و کاهش ضایعات را فراهم می‌کند. خمیرهای با کیفیت بالاتر نقدینگی بیشتری خواهند داشت و به راحتی در لایه های نازک و یکنواخت اعمال می شوند. روش نان تست کره ای معمولاً یک راه خوب برای دستیابی به سطحی یکنواخت است که به اندازه کافی نازک باشد تا موثر باشد.

 

 

 

 

با گذشت زمان، خمیر حرارتی که استفاده می کنید خشک می شود، ترک می خورد و برای حفظ عملکرد سیستم نیاز به تعویض دارد. این یک بخش استاندارد از نگهداری کامپیوتر شما است. می‌توانید کیت‌های حذف خمیر حرارتی با کاربرد آسان بخرید یا برخی از استراتژی‌های حذف DIY را امتحان کنید تا CPU خود را تمیز کرده و برای استفاده مجدد آماده کنید.

چسب حرارتی در آنی چسب

در اینجا یک راهنمای مفید در مورد نحوه تمیز کردن خمیر حرارتی از CPU وجود دارد.

 

چسب حرارتی

چسب حرارتی، همچنین به عنوان چسب حرارتی شناخته می شود، همچنین برای انتقال گرما در سیستم شما کار می کند. تفاوت اصلی آن کیفیت چسبندگی و چسبندگی آن است. چسب حرارتی برای چسباندن دو سطح به هم و همچنین ارائه کیفیت رسانایی طراحی شده است.

چسب حرارتی، مانند خمیر حرارتی، شکاف ها و ناهماهنگی های هوا را مسدود می کند که از هدایت مناسب جلوگیری می کند. این به تنظیم دما و حفظ عملکرد سخت افزار همانطور که در نظر گرفته شده است کمک می کند.

اگرچه چسب حرارتی در تئوری همان عملکرد خمیر حرارتی را انجام می دهد، استفاده از آن بین هیت سینک و CPU توصیه نمی شود زیرا پس از چسباندن جدا کردن آن بسیار دشوار است. در واقع، جدا کردن قطعات در صورت چسباندن می تواند کمی به زور نیاز داشته باشد. در این سناریو، گرمای چیزی مانند سشوار یکی از راه‌های تضعیف پیوند است، اگرچه همیشه مؤثر نیست.

جداسازی اجباری می تواند آسیب قابل توجهی به CPU وارد کند و یک خطای پرهزینه باشد.

عامل حرارتی بین هیت سینک شما به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری کامپیوتر شما نیاز به تعویض دارد، و توانایی جدا کردن و جدا کردن CPU کلید این تعمیر و نگهداری است، جایی که خمیر حرارتی گزینه برتر است.

چسب حرارتی در آنی چسب

آیا خمیر حرارتی چسبناک است؟

خمیر حرارتی مانند چسب حرارتی چسبنده نیست زیرا حاوی هیچ گونه چسبندگی نیست، بنابراین خطر جداسازی اجزای شما را تهدید نمی کند. خمیر حرارتی حاوی عامل پخت نیست و بنابراین نمی چسبد، فقط خشک می شود.

گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که CPU و هیت سینک ممکن است در مواردی که خمیر حرارتی خشک شده و به خوبی تغییر کرده باشد، گیر کرده باشند. شما باید بتوانید با خیال راحت آنها را بدون آسیب از هم جدا کنید.

استثنای این قانون، استفاده از خمیر حرارتی مبتنی بر فلز مایع بر روی هیت سینک آلومینیومی است. بسیار محتمل است که فلز مایع موجود در خمیر CPU و هیت سینک را ذوب کرده و جداسازی آنها را بسیار دشوار کند.

برای جلوگیری از این امر، باید بررسی کنید که چه چیزی در خمیر حرارتی انتخابی شما وجود دارد و به دنبال خمیرهای باکیفیت باشید که معمولاً ماندگاری بیشتری دارند و قابل پخش تر هستند.

 

آیا می توانم از چسب حرارتی روی CPU و GPU استفاده کنم؟

ما استفاده از چسب حرارتی را روی CPU و GPU خود توصیه نمی کنیم. این چسب پردازنده شما را به هیت سینک شما متصل می کند و حذف آن را بدون آسیب رساندن به سخت افزار شما تقریبا غیرممکن می کند.

مجرای گرمایی که انتخاب می‌کنید بین هیت سینک و CPU خود استفاده کنید، به گونه‌ای طراحی نشده است که یک بار تعمیر شود. خمیرهای حرارتی کهنه می شوند، خشک می شوند و کارایی کمتری دارند.

بسته به میزان سختی سیستم شما برای تنظیم دمای خود، باید خمیر حرارتی خود را بردارید و از هر چند ماه تا هر چند سال یکبار آن را جایگزین کنید

 

  • چسب حرارتی برای چه مواردی استفاده می شود؟
  • بنابراین، چسب حرارتی یا چسب حرارتی در واقع برای چه استفاده می شود؟

چسب حرارتی در آنی چسب

اگرچه این یک جایگزین مستقیم مناسب برای خمیر حرارتی نیست، چسب حرارتی کاربردهای خود را دارد. معمولاً چسب حرارتی کاربردهای صنعتی دارد و به طور مرتب برای برق در وسایل نقلیه استفاده می شود. می توان آن را در بسیاری از مدارهای با چگالی بالا یافت که در آن دما باید کنترل شود و قطعات باید ایمن باشند.

از چسب حرارتی در مواردی استفاده می شود که دستگاه داغ می شود، دما نیاز به تنظیم دارد و عملکرد آن نیز به ایمن بودن قطعات بستگی دارد. اینها سناریوهایی هستند که در آن چسبندگی و هدایت مهم است. به طور معمول این سناریویی است که در آن خمیر حرارتی و چسب ممکن است به طور جداگانه مورد نیاز باشد، اما چسب حرارتی یک محیط شاد ارائه می دهد که می تواند هر دوی این عملکردها را مدیریت کند.

نتیجه گیری: خمیر حرارتی در مقابل چسب حرارتی
در حقیقت، خمیر حرارتی و چسب حرارتی واقعاً بسیار متفاوت هستند و اهداف مختلفی را انجام می دهند.

وقتی نوبت به ساخت کامپیوتر بعدی شما می رسد، خمیر حرارتی تا حد زیادی برنده این نبرد است. دمای کامپیوتر شما را تحت کنترل نگه می‌دارد و به راحتی می‌توان آن را حذف کرد و زمانی که زمان رسیدگی به تعمیر و نگهداری فرا رسید، دوباره استفاده کرد.

می‌توانید در اینجا مقداری خمیر حرارتی با کیفیت بالا را تهیه کنید و راهنمای ما را در مورد نحوه استفاده از آن بررسی کنید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = هیچ