مقالات

انواع چسب 123 (معرفی 20 مدل از انواع چسب 123)

چسب 123

سیانوآکریلات نام شیمیایی آن چیزی است که معمولاً به عنوان چسب 123 یا چسب همه کاره شناخته شود. اصطلاح سیانوآکریلات به طور کلی یک قسمت از انواع چسب 123 بهبود یافته دمای اتاق را توصیف می کند که در طیف وسیعی از ویسکوزیته ها از چسب های با رقت کم تا انواع ژل ها (چسب غلیظ) موجود است.

هنگامی که یک لایه نازک سیانوآکریلات بین دو بستری که نیاز به جفت شدن دارد، ریخته می شود، به سرعت سفت و سخت می شود. امروزه ترموپلاستیک سفت و سخت با چسبندگی عالی در بسیاری از صنایع مختلف جهت مونتاژ محصول نیز به کار می رود. ماده اصلی در انواع چسب 123 را استرهای سیانوآکریلات تشکیل می دهد که اتیل متداول ترین آن ها است. اتیل یک مونومر اکریلیک مایع است که پس از سفت شدن، به حالت پلیمر جامد تبدیل می شود.

چسب های 123 یا چسب های سیانوآکریلات به دلیل شرایط خاص پیوندی که ایجاد می کنند، با چسب های سنتی متفاوت هستند. چسب های سنتی یا چسب های پایه آب و حلال در طی فرآیند سفت شدن یا اپوکسی به یک سیستم 2 بخشی برای شروع فرآیند تبخیر تبدیل می شوند. این در حالی است که سیانو اکریلات ها به رطوبت جو و رطوبت سطح به عنوان کاتالیزور خود متکی هستند. این بدان معناست که اگر چسب روی یک سطح کاملاً خشک قرار بگیرد، تغییر این چسب از مایع به جامد و ایجاد پیوند های محکم و بادوام اغلب سخت تر انجام خواهد شد و بنابراین از اسپری شتاب دهنده ارائه شده به همراه محصول، استفاده می شود.

 

 

زمان خشک شدن چسب سیانو اکریلات

به طور کلی سفت شدن، به عنوان فرایندی تعریف می شود که در آن یک واکنش شیمیایی ایجاد می شود و پیوندهای سخت تر و سخت تری را در یک ماده شیمیایی ایجاد می کند. برای بعضی از مواد، این فرآیند فقط در دما یا رطوبت خاصی رخ می دهد. برای بسیاری از چسب های غیر سیانوآکریلات، فرآیند سفت شدن با اشعه، گرما، اختلاط، تبخیر یا نور ماوراء بنفش (اشعه UV) تسهیل می شود.

اما همانطور که در بالا ذکر شد، سفت شدن چسب های سیانوآکریلات با وجود رطوبت تسهیل می شود و تقریباً بلافاصله در دمای محیط اتفاق می افتد. پیوندهای ایجاد شده در طی سفت شدن نیز بسیار سفت و سخت و محکم هستند، از این رو نام آن را “چسب فوق العاده ” نیز می گویند.

از آنجا که چسب سیانوآکریلات به سرعت خشک می شود، باید زمان استفاده از آن به دقت تنظیم شود تا حداکثر پیوند ایجاد شود. 2 بستر مورد اتصال باید بلافاصله پس از استفاده از چسب به مدت 60 ثانیه محکم فشرده شوند و در این مدت نباید به هیچ وجه جا به جا شوند. پیوند در 10 دقیقه اول سفت شده و پس از 24 ساعت تا سفت شدن حداکثری، ادامه می یابد.

انواع چسب 123 معمولا از تاریخ تولید تا یک سال ماندگاری دارند و پس از باز شدن چسب و قرار گرفتن در معرض محیط، یک ماه ماندگاری خواهند داشت. بنابراین بهتر است آن ها را برای استفاده در آینده به صورت عمده خریداری نکنید.

 آشنایی با انواع چسب 123

1.      چسب 123 استارباند

چسباندن سطوح با چسب 123 استارباند به شما امکان می دهد تا کنترل فوق العاده ای بر روی اتصال دو سطح مورد نظر و رفع دقیق اشکالات و کاهش میزان خرابکاری داشته باشید. چرا که شما می توانید پس از برطرف کردن نواقص احتمالی، به کمک اسپری تثبیت کننده، چسب را محکم کنید.

این چسب سریع برای پر کردن شکاف ها در انواع سطوح متخلخل و غیر متخلخل مناسب می باشد. این چسب پیوندی محکم و با دوام ایجاد می کند. به کمک این چسب همه کاره می توانید الوار، پلاستیک، چرم، ام دی اف، سرامیک، چوب، لاستیک و … را به یکدیگر پیوند دهید.

2.       چسب 123 ترک فیک

انواع فلز، فایبر گلاس، اتصالات مبلمان، کاغذ، کاشی، چوب، پلاستیک، آلومینیوم، مصالح و سنگ های ساختمانی، پارچه، چرم، سرامیک، شیشه، ام دی اف، گرانیت و … به کمک این چسب که یکی از انواع چسب 123 پر کاربرد است، چسبانده خواهد شد. این چسب قدرت چسبندگی بالایی داشته و به سرعت بر روی سطوح مختلف عمل می کند.

3.      چسب 123 دیبا فیکس

چسب یک دو سه دیبافیکس یکی از انواع چسب 123 بسیار عالی موجود در بازار است که در برابر رطوبت، بیشتر مواد شیمیایی و انجماد مقاوم است. این چسب پس از حداکثر 12 ثانیه خشک می شود.

این چسب با قدرت بالا و سرعت عمل عالی، برای کاربرد های عمومی ایده آل است. روی سطوح چوبی، پلاستیکی، مدارات الکترونیکی، سنگ، کائوچو، MDF،  فلزی، نئوپان، سرامیک، پلاستیک، چرم، روکش های ورقه ‌ای و … استفاده می شود.

4.      چسب 123 میتر اپل

چسب فوق العاده میتراپل یک فرمول آسان برای استفاده کنترل شده است که جهت سطوح مختلف با کاربردهای متعدد مناسب است. این چسب شفاف برای تعمیرات طولانی مدت ساخته شده که در عرض تنها چند ثانیه خشک می شود.

این چسب که یکی دیگر از انواع چسب 123 است روی مواد مختلفی از جمله کاغذ و مقوا، پارچه، پلاستیک، شیشه، چوب، صنایع بسته‌ بندی، فلز، چرم، برق، کاشی، درزگیری،  سرامیک، چینی، لوله‌کشی، مصالح ساختمانی و … کار می کند.

علاوه بر فرمول عملکرد سریع، این چسب قدرت چسبندگی بالایی نیز دارد.

5.      چسب 123 آرازیم

خشک شدن این چسب سیانواکریلات تنها 15 ثانیه زمان می برد. از این چسب می توان برای انواع سطوح مدار الکتریکی، چوبی، سنگی، چرمی، کائوچو، پلاستیکی، فلزی، ورقه ای، نئوپان، سرامیکی و… استفاده نمود. این چسب با دارا بودن دو بخش چسب قطره ای و اسپری تثبیت کننده، استفاده راحتی را برای کاربر فراهم می کند.

6.      چسب 123 ثناباند

چسب 123 سناباند یکی دیگر از انواع چسب 123 شناخته شده موجود در بازار ایران است. چسب SanaBand با قدرت چسبندگی بالا، بدون بوهای آزاردهنده بوده و غلظت زیادی نیز دارد. از ویژگی های خوب این چسب می توان به قدرت چسباندن مواد غیر هم جنس به یکدیگر اشاره کرد. این چسب فوری در حجم های مختلف 100، 200 و 400 میلی لیتر تهیه و تولید می شود.

تعمیر شکستگی ها، درزگیری کلیه اجسام جهت ایجاد عایق صدا، بستن لوله کشی ها و سیم کشی ها، عایق کردن درز های درب و پنجره، اتصال قطعات مصالح بتونی و ساختمانی، سرامیک و کاشی و عایق کردن آن ها، ساخت ماکت، عایق سازی یخچال ها، تانکر های آب و …، درزگیری سیستم های تهویه خانگی و صنعتی و … از جمله موارد استفاده این چسب اپوکسی است.

7.      چسب 123 آکفیکس

چسب آکفیکس ساخت شرکت Akkim ترکیه است که از انواع محصولات دوستدار محیط زیست می باشد. از موارد مصرف این چسب می توان چسباندن  MDF، نئوپان، بیشتر پلاستیک ها، لاستیک، چوب، کائوچو، چرم، پارچه، مصالح ساختمانی و … اشاره کرد. این چسب پس از حداکثر 3 ثانیه خشک می شود و بنابراین سرعت چسبندگی بالایی دارد.

8.      چسب 123 استار بلو

چسب 123 Star Blue یکی از انواع چسب های ساخت کشور ایران است که علاوه بر قدرت چسبندگی بالا، سرعت فوق العاده ای (کمتر از 12 ثانیه) نیز در چسباندن دو سطح دارد. این محصول که یکی دیگر از انواع چسب 123 با کیفیت موجود در بازار است که غلظت مناسبی داشته و بنابراین از روی سطح مورد نظر پخش نخواهد شد.

چسب استاربلو  می تواند برای سطوح مختلف از گرانیت و کفش گرفته تا چینی، فلزات، کاشی، سرامیک، چوب و … قابل استفاده خواهد بود.

 

 

 

9.      چسب 123 اکسترالوک

این چسب همه کاره در بسته بندی با حجم های مختلف 100، 400 و 500 میلی لیتر تولید می شود.  این چسب قوی 123 سطوح چوبی، لوله کشی ها، بسته بندی های مختلف، سرامیک، شیشه، کاشی، چینی، پلاستیک و … را می چسباند.

10.  چسب 123 مزیدا

چسب مزیدا یکی دیگر از انوع چسب 123 است که معمولا جهت آب بندی قطعاتی که در برابر حرارت مقاوم هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب با مقاومت حرارتی 330 درجه سانتی گراد جهت استفاده در تجهیزاتی که از مواد شیمیایی، پتروشیمی و روغن های داغ استفاده می کنند، مناسب است.

چسب Mazida  باید در محیطی با دمای پایین بین ۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

11.  چسب 123 سولجر

چسب سولجر با مقاومت حرارتی بالا، قدرت چسبندگی عالی، مقاومت در برابر فشار، و انعطاف پذیری بالا یکی دیگر از انواع چسب 123 موجود در بازار است. این چسب مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید داشته و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله صنایع مختلفی که به خوبی می توانند از چسب سولجر استفاده نمایند می توان به صنایع ساختمانی، لوله‌ کشی، ظروف چینی، شیشه، سرامیک، چوب، سطوح روکش دار، کاشی، پلاستیک فلز و … اشاره کرد.

12.  چسب 123 موتا فیکس

این چسب شفاف و بی رنگ، قدرت چسبندگی بالایی داشته و یک اتصال فوری را برای شما فراهم می کند. چسب موتافیکس یکی دیگر از بهترین انواع چسب 123 است که  می تواند جهت چسباندن دو سطح مختلف از MDF ، کاغذ و مقوا، لاستیک، چینی، چوب، سرامیک، پلاستیک، چرم، پارچه، کاشی و … مورد استفاده قرار گیرد. این چسب به خوبی می تواند در صنایع بسته ‌بندی مورد استفاده قرار گیرد.

13.  چسب 123 فیکسر باند

قدرت چسبندگی فوری با مقاومت بالا، از جمله ویژگی های کلیدی این نوع چسب از انواع چسب  123 است. چسب 123 فیکسرباند می تواند سطوح مختلفی نظیر شیشه، پلاستیک، فلز، کاغذ، چرم، چوب را بچسباند. به طور کلی این چسب در مصارف صنعتی مختلف قابل استفاده می باشد.

14.  چسب 123 مزدا

این چسب بر پایه سیانوآکریلات نیز یکی دیگر از انواع چسب 123 است. از چسب مزدا یک دو سه می توان جهت متصل کردن مصالح ساختمانی، پارچه، شیشه، ورقه های MDF، چرم، پلاستیک و فلز استفاده نمود.

15.  چسب 123 شارک

شیشه، فلز، پلاستیک، چوب، کاغذ و مقوا از جمله سطوحی هستند که می توان به کمک چسب 123 شارک آن ها را به یکدیگر محکم نمود. این چسب در قوطی های با حجم 400 میلی لیتر عرضه شده است.

16.  چسب 123 مپل مکس

این محصول یکی دیگر از انواع چسب 123 موجود در بازار است. چسب مپل مکس 123 قابلیت استفاده در تمام سطوح به ویژه سطوح سخت همچون ام دی اف، کائوچو، پلاستیک، لاستیک، چوب  و … می باشد. این چسب جهت درزگیری و یا استفاده برای چسباندن کاغذ و مقوا نیز کاربرد دارد.

17.  چسب 123 پک لرد

چسب یک دو سه پک لرد جهت برقراری اتصال بین دو سطح چینی، سرامیکی، شیشه ای، کاشی، چوبی، فلزی و پلاستیکی مناسب است. این چسب کیفیتی عالی داشته و پس از خشک شدن، زرد نخواهد شد.

18.  چسب 123 جی مکس

این محصول یکی دیگر از انواع چسب 123 ساخت شرکت میتر اپل (بتا کیمیا) است. این چسب 2 جزئی بر پایه پلی استر در 3 حجم متفاوت 100،200 و ،400 میلی لیتری تولید می شود.

از این چسب می توان جهت چسباندن انواع سطوح سنگی، چرمی، چوبی، پلاستیکی، چوب پنبه ای، لاستیکی و سایر مواد فلزی استفاده نمود. بنابراین چنانچه یک چسب همه کاره می خواهید تا بتواند سطوح مختلف را به خوبی به یکدیگر متصل کند، چسب جی مکس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

19.  چسب 123 نئو باند

چسب مایع 123 نئو باند یکی دیگر از انواع چسب های محکم و مقاوم است که جهت چسباندن انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب نیز به همراه یک اسپری شتاب دهنده (سرعت دهنده) ارائه می شود. این مدل چسب 123 نیز به سرعت در برخورد با رطوبت خشک خواهد شد و دو قسمت مورد نظر را به یکدیگر محکم می نماید

20.  چسب 123 آتافیکس

شرکت ATAFIX تولیدکننده و وارد کننده انواع چسب ها ترکیه اى ١٢٣ با ضمانت بی قید و شرط بازگشت محصول است. محصولات چسب 123 این شرکت نیز بسیار با کیفیت و پایدار هستند.

 

در نهایت:

مجموعه آنی چسب که بیش از 8 سال است در زمینه انواع چسب های صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد، امروزه تلاش می کند تا محصولات با کیفیت و با ضمانت را در سریع ترین زمان ممکن به تمام نقاط کشور عزیزمان ارسال کرده و نیاز های مشتریان را به راحتی برطرف نماید.

ما در آنی چسب با شناخت دقیق و ارائه انواع چسب 123 موجود در بازار در خدمت شماییم. شما می توانید جهت خرید هر یک از محصولات مورد نظر خود از آنی چسب از صفحه تماس با ما با مشاورین فروش مجموعه در ارتباط باشید. مشاورین فروش ما می توانند بهترین محصول را مطابق با نیاز شما معرفی نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما حتی دورترین نقاط کشور ارسال نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × شش =