مقالات

مشخصات و کاربرد های چسب رازی همه کاره

چسب رازی همه کاره

مشخصات و کاربرد های چسب رازی همه کاره

چسب همه کاره رازی

چسب رازی همه کاره چیست و چه کاربردی دارد؟ چسب ها از دیرباز در زندگی انسان ها نقش موثری داشته اند با پیشرفت تکنولوژی در قرن بیستم میلادی این مواد شکل جدیدی به خود گرفته و از فرآورده های نفتی درست شدند. یکی از پرکاربردترین انواع چسب مدل همه کاره آن است. بی شک همه ما با نام چسب رازی همه کاره آشنایی داریم این نوع چسب از پرکاربردترین انواع چسب به شمار می روند. همان طور که از نام این چسب مشخص است آن را برای متصل کردن و چسباندن مواد مختلف به کار می گیرند. از مهم ترین ویژگی های چسب همه کاره رازی کاربرد سریع و آسان آن است. همین امر باعث شده که این نوع چسب عملکرد متمایزی در مقایسه با سایر چسب ها داشته باشد. با استفاده از چسب رازی همه کاره می توانید انواع مقوا، کاغذ، چرم، چوب و شیشه و….را به هم متصل کنید. این نوع چسب از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و با فشار آوردن به بدنه چسب آسیبی به تیوپ وارد نمی شود و تا انتها چسب به سادگی از آن خارج می شود.

چسب آکواریوم کاسپین

یکی دیگر از ویژگی های این نوع چسب سرعت خشک شدن و گیرندگی بالای آن است کافی است مدت زمان کوتاهی صبر کنید تا مواد مورد نظرتان به هم متصل شوند. این چسب توسط  شرکت شیمیایی رازی تولید شده این کارخانه یکی از بزرگترین تولید کنندگان چسب در ایران به شمار می رود که قابلیت تولید سالانه 18000 تن چسب را دارد.

مشخصات چسب همه کاره رازی

چسب همه کاره رازی معمولا در بسته بندی های تیوپی در وزن های 30، 50، 100 گرمی ارائه می شود این نوع بسته بندی باعث می شود که استفاده از این نوع چسب به راحتی انجام گیرد.

چسب رازی همه کاره از ساختاری بسیار شفاف برخوردار است و ردی از خود پس از خشک شدن بر روی جسم مورد نظر به جا نمی گذارد و محل اتصال را با ظرافت هر چه تمام تر به هم می چسباند، این نوع چسب به سرعت خشک می شود.

چسب های رازی همه کاره دو سطح مورد نظر کاربران به خوبی به همدیگر چسبانده که به سادگی از هم جدا نمی شوند.

ساختار چسب همه کاره رازی

چسب همه کاره  رازی

چسب رازی همه کاره یک متریال غیر فلزی است که مواد تشکیل دهنده ی از پلیمرهای آلی ساخته می شود. با توجه به ساختار شیمیایی این چسب بهتر است در هنگام استفاده مواظب باشید با چشم یا پوست شما تماسی نداشته باشد. در صورت تماس با قسمت های مختلف بدن آن را با آب شستشو دهید تا اثرات فیزیکی و شیمیایی آن از بین برود.

برای عملکرد بهتر چسب همه کاره رازی لازم است ابتدا سطح شیء مورد نظرتان را پاک کرده و از هر نوع گرد و خاک و چربی بزدایید و پس از آن چسب را به دو لبه ی شیء مورد نظر بمالید و به مدت چند دقیقه آن را تحت فشار قرار دهید تا به خوبی به یکدیگر متصل شوند میزان زمانی که برای اتصال نیاز است به وسعت منطقه ای که قصد دارید با چسب به همدیگر متصل کنید مربوط است.

 

 

برخی از افراد اذعان دارند که چسب های همه کاره پس از اولین مصرف در نوبت های بعدی نتیجه ی مورد انتظار را در اختیار افراد نمی گذارند این مسئله مربوط به نوع نگهداری چسب ها می شود. بنابراین بهتر است چسب را پس از مصرف به درون جعبه ی مقوایی برگردانید و در یک محیط خشک و خنک به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید. توجه کنید که مدت زمان مصرف بیشتر این چسب ها 12 ماه می باشد و پس از گذشت این زمان عملکرد مناسب را نخواهند داشت.

 

 

نکات مهم در مورد استفاده از چسب رازی همه کاره

  1. این چسب از ساختاری شفاف با چسبندگی بالا برخوردار است و براساس استانداردهای جهانی ساخته می شود.
  2. می توانید از چسب های همه کاره رازی در محل های مختلف نظیر مدرسه، محل کار، خانه، برای مدل سازی و ساختن کارهای دستی و… استفاده کنید.
  3. یکی از نکات ایمنی در مورد چسب های همه کاره رازی این است که به دلیل قابلیت اشتعال باید دور از جرقه و شعله های آتش نگهداری شوند.
  4. در صورتی که به شکل گسترده از این نوع چسب ها در محیط های بسته استفاده می کنید بهتر است در هنگام کار با آن سیستم های تهویه را روشن کنید.

چرا از چسب همه کاره رازی استفاده می کنیم؟

چسب همه کاره  رازی

 

چسب های همه کاره رازی قابلیت چسباندن بیشتر مواد را به یکدیگر دارند. شاید جالب باشد بدانید که  این روش یکی از قدیمی ترین روش های تعمیر اشیاء بوده است. در گذشته از صمغ درختان و موادی برای چسباندن قطعات مختلف استفاده می کردند که کیفیت چندانی نداشته و از خود ردی به جا می گذاشته که چندان خوشایند نبوده است. چسب ها در گذشته حالت قیری شکل داشته و با پیشرفت صنعت پالایش و استخراج نفت و تکنولوژی های روز در حال حاضر چسب هایی تولید شده اند که علاوه بر سرعت عمل بالا از شفافیت فوق العاده ای نیز برخوردار هستند. می توانید دو قطعه را با کمک چسب همه کاره رازی به هم دیگر بچسبانید و مشاهده کنید که پس مدت زمان کوتاهی دیگر به سادگی امکان جدا کردن آن ها را از یکدیگر وجود نخواهد داشت. این امر نشان دهنده ی کیفیت چسب رازی است. هنگام استفاده مداوم از این نوع چسب بهتر است از دستکش استفاده کنید تا به پوست شما آسیب نرسد. پس از چسباندن محل مورد نظرتان پیش از خشک شدن رد به جا مانده را پاک کنید.

مهم ترین ویژگی های چسب همه کاره رازی

  1. قابلیت استفاده برای انواع سطوح جامد
  2. این نوع چسب به علت ساختار خاصی که دارد از مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی برخورادر است.
  3. این چسب از استحکام اتصالی اولیه برخوردار است.
  4. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به قدرت چسبندگی اولیه اشاره کنیم.
  5. مقاومت بالا در برابر حرارت غیر مستقیم باعث می شود بتوانید از آن در مکان های مختلف استفاده کنید.
  6. از دیگر ویژگی های این نوع چسب مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی و آب است.
  7. می توانید از این چسب برای سطح های جاذب و غیر جاذب استفاده کنید.

طراحی بسته بندی چسب رازی همه کاره به شکلی است که چسب به راحتی از دهانه بیرون می آید. این چسب ها به شکلی طراحی شده اند که افراد به راحتی می توانند آن را در دست بگیرند و تا آخرین قطره چسب را استفاده کنند.

در هنگام خرید چسب رازی همه کاره باید به مواردی دقت کرد با توجه به اینکه این نوع چسب ها در بسته بندی های مختلف عرضه می شوند افراد می توانند براساس نیاز خود چسب ها را خریداری کنند. یکی از مهم ترین موارد در خرید انواع چسب ها این است که محصول مورد نظرتان را از یک محل معتبر خریداری کنید و به تاریخ انقضای آن نیز بسیار توجه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × هفت =