مقالات

محبوب ترین و بهترین چسب های صنعتی کدامند؟

چسب های صنعتی مخصوص

چسب های صنعتی در مدل های متنوعی عرضه می شوند اما برخی از آنها از نظر کیفیت و اجرا بی نظیر هستند پس چه خوب است آنها را بشناسیم.

معرفی قوی ترین چسب های صنعتی

در بین چسب های صنعتی، برخی بسیار قوی هستند و برای صنایع حساس و بزرگ استفاده می شوند.

  • چسب اپوکسی

چسب اپوکسی در لیست قوی ترین چسب های صنعتی قرار دارد. قدرت چسبندگی این چسب به قدری زیاد است که در صنایع هواپیما سازی و کشتی سازی و همینطور پل سازی از آن استفاده می شود. این چسب در کارخانه ها و شرکت های مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم مثال ساده ای از چسب اپوکسی بزنیم، همان چسب های دوقلو مخصوص است که در خانه ها استفاده می شود. به طور کلی این چسب ها دو ساختار جدا دارند، یک بخش آن مربوط به قدرت چسبندگی است و بخش دوم نقش کاتالیزور را ایفا می کند. زمانی که این دو قسمت با هم ترکیب می شود قدرت چسبندگی بیشتر شده و مقاومت بالایی ایجاد می شود. بیشترین استفاده از چسب اپوکسی مربوط به صنعت شهرسازی است. در واقع این محصول برای اجرای دست اندازهای خیابانی و همینطور خط کشی های عابر پیاده استفاده می شود.

 

 

  • چسب رزین اپوکسی

نوع دیگری از چسب های صنعتی اپوکسی وجود دارد که مشهور به چسب رزین اپوکسی است. این چسب ها به صورتی طراحی شده اند که برای ساخت انواع ماکت و قالب گیری قطعات استفاده می شوند. برای چسباندن مجسمه های تزئینی نیز از چسب رزین اپوکسی کمک گرفته می شود. این محصول به صورت مایع است و در بسته بندی های متنوعی اجرا می شود.

چسب های آکواریوم در دو سبک ساده و ضد باکتری عرضه می شوند. طول عمر چسب آکواریوم ضد باکتری معمولاً بیشتر است یعنی رنگ آن دیرتر عوض می شود. به طور کلی این مدل از چسب ها ساده هستند و ساختاری مخصوص دارند. این محصول در سه رنگ شفاف و سفید و رنگی عرضه می شود اما نوع بی رنگ آن بیشترین تقاضا را دارد. چسب آکواریوم برای بخش هایی که در تماس با رطوبت هستند استفاده می شود و جداسازی آن بسیار دشوار است و قطعاً در لیست قوی ترین چسب های صنعتی قرار می گیرد.

پرفروش ترین چسب های صنعتی

در بین چسب های صنعتی، برخی از موارد پرفروش هستند یعنی فقط در صنعت استفاده نمی شوند در منزل و برای کارهای داخل منزل نیز انتخاب خوبی خواهند بود.

چسب سیلیکون

  • چسب یک دو سه ترموپلاست

قدرت خشک کنندگی چسب های یک دو سه ترموپلاست به قدری زیاد است که کافیست تا 3 بشمارید! در واقع این محصول در منزل بسیار کاربردی است. نحوه استفاده از این چسب بسیار مهم است به این ترتیب که در ابتدا باید چسب روی سطح مالیده شود و سپس از اسپری استفاده شود تا پاشش کامل روی آن صورت بگیرد و خشک کنندگی کار تکمیل شود. این چسب ها برای تعمیرات لوازم خانگی بسیار عالی است و حتی برای کارهای متوسط در خودروسازی نیز استفاده می شود.

  • چسب همه کاره

چسب های صنعتی همه کاره معمولاً مدل های مختلفی دارند بنابراین باید در خرید دقت کنید. این چسب ها می توانند برای عایق کاری گزینه خوبی دارند و برای سینک آشپزخانه و همینطور سایر بخش هایی که درگیر رطوبت هستند استفاده می شود. مثلاً می توانید از چسب همه کاره برای درزگیری و پنل های آکوستیک استفاده کنید. این محصول %

بازگشت به لیست