مقاله

انواع چسب لوله و اتصالات

انواع چسب لوله و اتصالات در آنی چسب

انواع چسب لوله و اتصالات

در این مقاله از آنی چسب درباره انواع چسب لوله و اتصالات به تمامی سوالات شما در این سال ها پاسخ داده ایم و همچنین میتوانید برای انتخاب دقیق تر نسبت به نیاز خود با مشاورین آنی چسب تماس بگیرید و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید ، امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های متعدد می‌توان به انواع مختلفی از لوله‌های آب و فاضلاب مانند لوله پلیکا دسترسی پیدا کرد که هر کدام می‌توانند از ویژگی‌ها، مزیت‌ها، معایب و قابلیت‌های مختلفی برخوردار باشند. هر کدام از انواع لوله‌ها در کنار مزیت‌های متعددی که دارند از طول عمر مشخصی برخوردارند و بعد از مدتی استفاده ممکن است درگیر مشکلات و ایرادات مختلفی شوند. وجود نشتی در لوله‌های آب و فاضلاب در بخش‌های مختلف یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است مشاهده شود. اگرچه بهترین راهکار برطرف کردن نشتی لوله‌ها جایگزین کردن قسمت‌های آسیب دیده است اما استفاده از چسب نیز می‌تواند از مؤثرترین و سریع‌ترین راهکارها باشد. تا انتهای مقاله همراه با ما باشید .

همچنین برای خرید چسب لوله و اتصالات از آنی چسب میتوانید از فروشگاه اینترنتی ما دیدن فرمایید .

انواع چسب نشتی لوله‌ها در آنی چسب

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید چسب لوله، متناسب بودن آن با جنس لوله است و بر همین اساس چسب‌های لوله می‌توانند شامل سه نوع مختلف باشند که به شرح زیر هستند:

پلی تترا فلوئورو اتیلن

پلی تترا فلوئورو اتیلن در اصل نوعی پلیمر مصنوعی است که با نام تفلون نیز شناخته می‌شود و انعطاف‌پذیری بسیار زیادی برخوردار است. این نوار نازک می‌تواند به راحتی بر روی تمامی رزوه‌های لوله‌ها اعمال شود و انواع مختلفی از آن متناسب با آب، گاز و هوا وجود. معمولاً از تفلون در لوله‌های پی وی سی استفاده نمی‌شود چراکه باعث روان شدن رزوه‌های آن می‌شود. در اصل پلی تترا فلوئورو اتیلن می‌تواند منجر به لغزنده شدن رزوه‌های لوله و اتصالات پی وی سی شود و در صورتی که بیش از جد نیز سفت شود دچار آسیب و خسارت می‌شود.

آب بند لوله

آب بند لوله نوعی خمیر غلیظ است و به عنوان یکی از بهترین چسب نشتی لوله فاضلاب برای جلوگیری از نشتی لوله و اتصالات پلیمری ساختمان شناخته می‌شود. این خمیر معمولاً همزمان با بتونه استفاده می‌شود و یکی درزگیر و نشتی گیر همه کاره است. این نوع از نشتی گیرها کاملاً سفت نمی‌شوند و می‌توانند درجاتی از حرکت یا تغییر فشار را جبران کنند. این درزگیرها می‌توانند برای انواع لوله‌های مسی و پلاستیکی مناسب هستند. استفاده کردن از این آب‌بندها کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و مهارت دارد چرا که فرمول آن‌ها مبتنی بر حلال است. قیمت این آب بندها هم از پلی تترا فلوئورو اتیلن بیشتر است.

رزین‌های بی‌هوازی

رزین‌های بی‌هوازی نیز نوعی از نشتی گیرهای رایج برای انواع لوله و اتصالات پلیمری ساختمان به شمار می‌روند که برای پخت نیازی به حلال ندارند اما این رزین‌ها به خارج شدن هوا از رزوه واکنش نشان می‌دهند. این رزین‌ها دارای ویژگی‌هایی همچون پلاستیک‌ها هستند و می‌توانند به خوبی حفره‌ها و جاهای خالی را پر کنند و دچار شکستگی و ترک نمی‌شوند. این رزین‌ها به حضور یون‌های فلزی برای پخت نیاز دارند به همین دلیل برای رزوه‌های لوله‌های پلاستیکی مناسب نیستند. همچنین این رزین‌ها به 24 ساعت زمان برای سفت شدن نیاز دارند. این رزین‌ها از قیمت بالاتری نسبت به سایر نشتی گیرها برخوردارند.

ویژگی‌های بهترین چسب نشتی لوله فاضلاب

همان‌طور که گفته شد در زمان خرید چسب نشتی لوله‌های آب و فاضلاب لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت. در حقیقت بهترین چسب برای نشتی لوله فاضلاب و لوله سبز باید از پایدار کننده‌ها، غلظت‌دهنده‌ها و پلیمرهای پلاستیکی تولید شده باشد که در مخلوطی از حلال‌ها ریخته شده‌اند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک چسب مناسب برای مقابله با نشتی لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

چسب نشتی باید در برابر پاک‌کننده‌های شیمیایی و انواع محلول‌های لوله‌بازکنی مقاومت بالایی داشته باشد و دچار تخریب نشود.
چسب باید توانایی تحمل تغییرات دمایی و سرمای و گرمای شدید را داشته باشد.
چسب نشتی باید قابلیت ضد آب داشته باشد.
چسب باید از مقاومت بالایی در برابر ترک‌خوردگی و شکست برخوردار باشد
چسب باید از استحکام کششی بالایی برخوردار باشد.
چسب نشتی باید دارای وزن کمی بوده و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشد.

انواع چسب های سازه ای

چسب لوله پلیکا تنها چسبی نیست که در یک بنا یا سازه مورد استفاده قرار می گیرد؛ ما در اینجا تنها نام انواع چسب ها را لیست می کنیم (از منظر ساختاری و با نگاهی جامع) و سپس به تشریح عملکرد چسب های لوله پولیکا یا پی وی سی به عنوان یک محصول زیرشاخه، می پردازیم؛

چسب‌های اپوکسید (چسب چوب، شیشه، بتن و پلاستیک از این نوع است)
چسب‌های فنولیک (این نوع چسب برای اتصال فلزات به کار می رود)
چسب‌های تراکمی فرمالدئید ( این مدل منحصرا برای چوب مناسب است)
چسب‌های آکریلیک (مناسب برای درزگیری)
چسب های پلی سولفیدی (به عنوان عایق فوق العاده عمل می کنند)
درزگیر های سیلیکون‌ها (این چسب ها در ایران به چسب آکواریوم معروف هستند، در نتیجه در حمام و فضاهایی به این شکل مناسب عمل می کنند)

جمع‌بندی نهایی

امروزه از انواع لوله‌ها و اتصالات در شبکه‌های آب و فاضلاب استفاده می‌شود و هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. وجود نشتی یکی رایج‌ترین مشکلات لوله و اتصالات است که در اثر ضربه و فشار، یخ‌زدگی، دمای بالا، سست شدن اتصالات، خوردگی و … ایجاد می‌شود. استفاده از چسب نشتی لوله از بهترین و به‌صرفه‌ترین راهکارها است و با توجه به نوع لوله، دما، فشار و … می‌توان از چسب‌هایی همچون پلی تترا فلوئورو اتیلن، آب بند لوله، رزین‌های بی‌هوازی برای مقابله با نشتی استفاده کرد، همچنین میتوانید در انتهای همین مقاله نظرات خودتون را با ما در میان بگذارید ، و یا اگر سوالی در ذهنتان باقی مانده از ما بپرسید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − = 3