مقاله

چسب سیلیکونی چیست

چسب سیلیکونی چیست در آنی چسب

چسب سیلیکونی چیست

در این مقاله از آنی چسب درباره چسب سیلیکونی چیست ، به تمامی سوالات شما که از پشتیبانی آنی چسب پرسیده بودید پاسخ داده ایم ، همچنین اگر در انتهای مقاله هنوز سوالی برای شما وجود داشته باشد میتوانید در انتهای همین مقاله با ما در میان بگذارید و یا با پشتیبانی آنی چسب تماس بگیرید تا بصورت رایگان مشاوره دریافت کنید ، چسب سیلیکون به دلیل داشتن ساختار شیمیایی متفاوت، نسبت به سایر چسب های پلیمری دارای ویژگی های خاصی است. مقاومت این چسب در محدوده دمایی منفی 70 درجه سانتی گراد (دمای بسیار پایین) و 200 درجه سانتی گراد (دمای بسیار بالا) قابل توجه بوده و حتی برای زمان اندکی می توان چسب سیلیکون را در دمای 300 درجه سانتی گراد نیز استفاده کرد.

همچنین برای خرید چسب سیلیکونی از آنی چسب میتوانید از فروشگاه اینترنتی ما دیدن فرمایید .

در دمای بین 70- تا 200 درجه سانتی‌گراد خواص چسب سیلیکون تغییر نمی کند، مواد شیمیایی نیز روی این چسب اثری نمی گذارد و در برابر تغییرات آب و هوایی و رطوبت مقاومت بالایی دارد. اتصالات و پیوندهایی که توسط چسب سیلیکونی به وجود می آیند قابلیت قرارگیری تحت فشار یا بار زیاد را ندارند؛ از این رو چسب سیلیکون به عنوان درزگیر کاربرد دارد. از لحاظ کشش سطحی چسب سیلیکون ضعیف است و نمی توان آن را رنگ آمیزی کرد.

انواع چسب سیلیکون در آنی چسب

یکی از چسب های پرکاربرد در صنایع مختلف، چسب سیلیکون است که در دو دسته خنثی یا تک جزئی و اسیدی یا دو جزئی قرار می گیرند.

چسب خنثی

چسب سیلیکون خنثی برای خشک و محکم شدن نیاز به دو عامل رطوبت (5 تا 95 درصد) و دما (5 تا 40 درجه سانتی‌گراد) دارد. بسته به ضخامت لایه چسب روی سطح مدت زمان خشک شدن متفاوت است و در برخی موارد فرآیند خشک شدن چند روز طول می کشد.

با تشکیل پوسته روی چسب خنثی فرآیند خشک شدن شروع شده و در صورتی که ضخامت چسب از چند میلی متر بیشتر نباشد بعد از گذشت 24 ساعت کاملا خشک می شود. کاربرد چسب تک جزئی در چسباندن سرامیک، پلاستیک، آجر، بتن، شیشه و سرامیک است و به دلیل داشتن فرمولاسیون ویژه قابل استفاده در صنایع هواپیما و هوا فضا می باشد.

چسب سیلیکون اسیدی

چسب سیلیکون دو جزئی در انواع مختلف با کاربردها و ویژگی‌ های خاص وجود دارد و نسبت به چسب خنثی استحکام بالاتری داشته و به سرعت خشک می شود. فرآیند خشک شدن در چسب اسیدی سیلیکون حداکثر 24 ساعت است و بیشتر برای درزگیر پنجره کاربرد دارد. از دیگر موارد استفاده این چسب سیلیکونی می توان به کارهای تزئیناتی و دکوراتیو، ساخت آکواریوم، درزگیری و کارهای چوبی مثل کابینت سازی اشاره کرد.

تنوع رنگی چسب سیلیکونی در آنی چسب

چسب سیلیکون در رنگ بندی های متنوعی تولید می شود که هر رنگ برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب سیلیکون بی‌رنگ: از لحاظ ظاهری این نوع چسب شفاف بوده و کاربرد آن برای درزگیری پنجره، آکواریوم، سینک و سایر موارد است.
چسب سیلیکون سفید: این چسب سیلیکون برای سطوح چینی و سفید رنگ مثل روشویی و وان حمام استفاده می شود.
چسب آکواریوم قرمز: چسب قرمز یا چسب واشر مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. این چسب سیلیکون در تماس با مواد شیمیایی واکنش نداده و در کارهای صنعتی کاربرد دارد.
چسب آکواریوم مشکی: این نوع چسب سیلیکونی جهت نصب شیشه خودرو استفاده می شود.
ویژگی های چسب سیلیکون
استحکام زیاد در برابر رطوبت
قابلیت عایق حرارتی مثل درزگیری پنجره
خواص ضد قارچ و کپک
مقاوم در تماس با اشعه فرا بنفش
مقاومت بالا در برابر فشار زیاد
قابلیت نارسایی الکتریکی
تولید در رنگ های متنوع
قابلیت انعطاف پذیری بالا
مصارف چسب سیلیکون

همچنین برای خرید چسب سیلیکونی از آنی چسب میتوانید از فروشگاه اینترنتی ما دیدن فرمایید .

چسب سیلیکون به دلیل خواص خاص خود در بسیاری از صنایع و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به برخی از مصارف مهم چسب سیلیکون اشاره خواهیم کرد:

ساختمان‌سازی

در صنعت ساختمان، چسب سیلیکون به عنوان یک ماده آب بندی و عایق برای اتصال و اجرای بخش‌های مختلف ساختمانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این چسب می‌تواند در اتصال پنجره‌ها، درزها و لوله‌ها، نصب کفپوش‌ها و سقف‌ها و همچنین در برخی سیستم‌های ایزولاسیون و آب بندی مورد استفاده قرار گیرد.

بسته‌بندی

با توجه به خاصیت ضد آب و انعطاف‌پذیری چسب سیلیکون، آن را می‌توان در بسته‌بندی اجسامی مانند جعبه‌ها، ظروف غذایی و قطعات الکترونیکی استفاده کرد.

این چسب می‌تواند به عنوان یک عایق و حفاظ برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل بسته‌بندی و همچنین محکم کردن اجزای بسته‌بندی به کار رود.

صنعت الکترونیک

در صنعت الکترونیک، چسب سیلیکون به عنوان یک ماده چسبنده و عایق استفاده می‌شود. این چسب می‌تواند به تثبیت و محافظت از اجزای الکترونیکی کمک کند و از ورود رطوبت و مواد آلاینده به داخل آن‌ها جلوگیری کند. همچنین چسب سیلیکون از تغییر شکل قطعات و حرکت اجزای الکترونیکی به هنگام وارد شدن فشار و شوک جلوگیری می‌کند.

قیمت چسب سیلیکون در آنی چسب

قیمت چسب سیلیکون تحت تاثیر برخی عوامل متغیر می باشد. برخی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت چسب سیلیکون عبارتند از:

برند: چسب‌های سیلیکونی تولید شده توسط برندهای معتبر، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به چسب‌های سیلیکونی تولید شده توسط برندهای ناشناخته دارند. این امر به دلیل کیفیت بالاتر مواد اولیه و کنترل کیفیت دقیق‌ترمی باشد.
نوع چسب: چسب‌های سیلیکونی با کاربردهای مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، چسب‌های سیلیکون آکواریوم و بهداشتی، قیمت بالاتری نسبت به چسب‌های سیلیکون معمولی دارند. این امر به دلیل مقاومت بالاتر این چسب‌ها در برابر رطوبت و مواد شیمیایی است.
حجم چسب: چسب‌های سیلیکون با حجم بالاتر، قیمت متفاوت تری نسبت به چسب‌های سیلیکون با حجم پایین‌تر دارند.
کیفیت مواد اولیه: یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت چسب سیلیکونی می باشد. این امر به دلیل استفاده از متریال با کیفیت در تولید این چسب‌ها است.
جمع بندی
چسب سیلیکون در دو نوع چسب خنثی و اسیدی و در رنگ های متنوع تولید می شود. این چسب به دلیل داشتن خواص گوناگون می تواند در صنایع مختلف و کاربردهای خانگی استفاده شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × = 8