مقالات

چسب آکواریوم کاسپین و 3 کاربرد آن

چسب آکواریوم کاسپین و 3 کاربرد آن

آشنایی با چسب آکواریوم کاسپین و کاربردهای آن

در این محتوا تمام سعی ما بر این است که ویژگی های چسب آکواریوم کاسپین و همچنین کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید برای آشنایی با این محصول تا آخر این مقاله را مطالعه کنید. چسب آکواریوم یا سیلیکون دارای شکلی ژل مانند است که در قوطی های استوانه ای باریک و مخروطی در فروشگاه ها به فروش می رود. این نوع چسب یک درزگیر باکیفیت و پرقدرت است که برای مصارف صنعتی، بسیار مناسب است. این نوع چسب یکی از چسب های پرمصرف در بازار است که کاربرد زیادی در چسباندن درزها دارد. مهمترین نکته ای که خریداران چسب ها تلاش می کنند با انتخابی صحیح به آن دست یابند کیفیت بالای این محصولات است. از چسب سیلیکون کاسپین جهت نصب و آب بندی سینک آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و بسیاری موارد دیگر می توان استفاده کرد. یکی دیگر از موارد استفاده چسب کاسپین درزگیری بین سطوح صیقلی می باشد.

کاربرد چسب آکواریوم کاسپین

مهمترین ویژگی چسب آکواریوم کاسپین رنگ پذیری بودن آن، عملکرد بهتر، مانع نفوذ آب، درزگیر سیلیکونی، دارای مواد ضد قارچ و . . . است. چسب سیلیکون کاسپین پرکاربردترین چسب ها در امور خانگی و عمومی، ساختمانی و تاسیسات است. چسب سیلیکون همانطور که از اسم آن مشخص است از سیلیکون ساخته شده است و مناسب ترین عایق برای رطوبت است. از این جهت از نفوذ کردن آب به سطح های زیرین پیشگیری می کند. مهمترین مزایای این نوع چسب دوام بسیار بالا، قدرت چسبندگی بالا، خاصیت آنتی باکتریال و قابلیت رنگ پذیری است. از موارد استفاده دیگر چسب سیلیکون کاسپین ساخت پانل های فشرده دو جداره است. همچنین از آن برای نصب نمای شیشه ای بیرون ساختمان، سطوح صیقلی داخل ساختمان و . . . می توان استفاده کرد. باید احتیاط شود از تماس این نوع چسب با چشم ها خودداری شود. اگر با چشم ها تماس پیدا کرد فورا آن را باید با آب سرد بشویید و به پزشک مراجعه کنید.

انواع چسب سیلیکون کاسپین

چسب آکواریوم کاسپین به دو دسته بر اساس ساختار شیمیایی تقسیم می شود. 1- چسب های استوکسی یا اسیدی 2- چسب های خنثی یا طبیعی. در ساخت چسب استوکسی استفاده زیادی از استیک اسید شده است. بنابراین وقتی که دارند خشک می شوند استیک اسید آزاد می کنند که بوی آنها مثل سرکه است. از این نوع چسب ها جهت مصارف صنعتی، کاشی کاری و درزگیری شیشه های ساختمانی استفاده می شود. از الکل در ساخت چسب های طبیعی استفاده شده است. این نوع چسب ها بوی خیلی کمی دارند و در مقابل رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. در ادامه به بررسی انواع چسب آکواریوم بر اساس رنگ خواهیم پرداخت.

چسب آکواریوم کاسپین

معمولا در بازار فروش با انواع چسب آکواریوم کاسپین بر اساس رنگ روبرو می شوید. هنگام تقاضا نوع کاربرد خود را با فروشنده در میان می گذارید. فرد فروشنده نیز انواع چسب های آکواریوم کاسپین را بر اساس رنگ به شما معرفی می کند. چسب درزگیر سیلیکونی چهار رنگ متفاوت بی رنگ، مشکی، سفید و قهوه ای دارد. از چسب سفید کاسپین برای آب بند سرامیک و کاشی و نصب روشویی استفاده می کنند. از چسب بی رنگ کاسپین برای شیشه و آکواریوم استفاده می کنند. همچنین از رنگ مشکی آن برای نصب شیشه خودرو استفاده می کنند. کاربرد چسب درزگیر سیلیکونی قهوه ای چسباندن سطوح چوبی و واشر سازی است. چسب های آکواریوم کاسپین ترکیبی از سیلیکون و اکسیژن دارند که ماندگاری آنها روی سطوح بسیار بالا است. این نوع چسب به علت قدرت چسبندگی بسیار بالا به عنوان چسب همه کاره در بین مردم شناخته شده است.

 

روش های استفاده از چسب سیلیکونی کاسپین

جهت استفاده از چسب آکواریوم کاسپین ابتدا باید محل مورد نظر را اگر آلوده بود کاملا تمیز و خشک کرد. به اندازه نیاز درب چسب را با زاویه چهل و پنج درجه برش بزنید. اگر خروجی چسب را بیش از اندازه برش زده اید مقدار چسب زیادی خارج شده و غیر کنترل می شود. اما اگر خروجی به اندازه برش زده شود چسب به صورت قطره ای خارج می شود و کار ما خراب نمی شود. بعد از خروج قطره های چسب با کاردک چسب را پهن و صاف کنید تا روی سطح به صورت یکنواخت باشد. مدت زمان خشک شدن چسب سیلیکون کاسپین بین 6 الی 8 ساعت است. به علت بوی تند چسب های کاسپین بهتر است موقع استفاده ماسک بزنید. اگر حجم زیادی از این چسب ها را مصرف کرده اید ممکن است تا یک شبانه روز خشک نشوند.

چسب سیلیکون

 

بیشترین کاربرد چسب آکواریوم در ساختمان ها است و به عنوان عایق بندی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این چسب ها حرارت 500 تا 600 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. بنابراین از این چسب ها در عایق بندی لوازم الکترونیک، سنسورها و کابل ها استفاده فراوانی می شود. فروشندگان برای راحتی مصرف چسب سیلیکونی را در لوله های فشاری یا تفنگی می فروشند. بنابراین در موقع مصرف با کمی فشار می توان چسب را از لوله به سطح های مورد نظر تزریق کرد. حالت کششی چسب هم به این روند کمک شایانی می کند.

فروشگاه اینترنتی آنی چسب

امیدوارم با مطالعه مطالب بالا اطلاعات سودمندی درمورد کاربرد چسب آکواریوم کاسپین به دست آورده باشید. اگر دنبال محصولی با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب می باشید بهتر است به فروشگاه اینترنتی آنی چسب مراجعه کنید. همچنین اگر درمورد این چسب ها سوال یا نظریه ای داشتید می توانید در بخش نظرات با بخش پشتیبانی این فروشگاه ارتباط برقرار کنید. در فروشگاه اینترنتی آنی چسب، شروع کار از سال 92 با واردات چسب پهن نواری شروع شده است. این فروشگاه از سال 94 با واردات چسب های ساختمانی و صنعتی توانسته بخشی از نیازهای خریداران را برطرف کند.

هدف اصلی این فروشگاه ارائه کالاهایی با بهترین کیفیت در سریعترین زمان است. فروشگاه آنی چسب توانسته به تمام نقاط ایران حتی مناطق دور افتاده بدون هیچ مشکلی بار ارسال کند. امروزه برخورداری از نیروهای باتجربه و آزمایشگاه های پیشرفته از مهمترین شاخصه هایی است که این فروشگاه را از سایر فروشگاه ها متمایز کرده است. شما می توانید جهت اطلاع بیشتر در مورد چسب آکواریوم کاسپین به وب سایت https://anychasb.com/ مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × = 14