مقالات

بهترین مارک چسب 123

معرفی بهترین مارک چسب 123

معرفی بهترین مارک چسب 123

در این مطلب به معرفی بهترین مارک چسب 123 می پردازیم.  کاربرد چسب ها در زندگی روزمره بر هیچ یک از ما پوشیده نیست. این ماده ی صنعتی که از ترکیب مواد شیمایی و با فرمولاسیون مشخصی ساخته می شود. نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کند. مثلا فکر کنید یک ظرف قدیمی که از مادربزرگ تان برای شما به یادگار باقی مانده از دستتان بی افتد و چند تکه شود.

این اتفاق چقدر میتواند آزاردهنده و ناراحت کننده باشد. اما به این قضیه نیز فکر کنید که تنها با چند قطره چسب میتوانید تکه های شکسته شده را در کنار یکدیگر قرار دهید و ظرف را همانند روز اولش کنید.

به غیر از اینها چسب ها در زمینه های مختلف از قبیل مصارف صنعتی، کارگاه های تولیدی کاربرد عمده ای دارند. به کمک چسب ها میتوان قطعات یک دستگاه را به یکدیگر متصل نمود. در همین راستا شرکت های متعددی در خصوص تولید انواع مختلف چسب در حال فعالیت هستند و سالانه میلیون ها تن چسب در بسته بندی های مختلف روانه ی بازار مصرف می شود. در ادامه ی مطلب به نکات مهمی در خصوص این ماده ی صنعتی پرکاربرد می پردازیم.

ثنا باند

 

نگاهی کلی به تاریخچه چسب

همانطور که اشاره شد چسب ماده ای صنعتی است که بر اساس پایه ی شیمایی و در کارخانه به طور کاملا صنعتی تولید می شود. تاریخچه ی چسب به قرن ها پیش برمیگردد که طبق تحقیقات به عمل آمده انسان های اولیه برای ساخت ابزارهایی همچون سلاح، اختراعات، لوازم چوبی، نگهداری یادداشت ها و سایر کارهای روزمره به فور از چسب استفاده می کردند.

بهترین مارک چسب 123

بدیهی است که چسب در آن زمان ها به ابتدایی ترین شکل و از مواد طبیعی همچون بافت همبند و یا پوست حیوانات تهیه می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن زندگی مدرن امروزی، در حال حاضر تقریبا تمامی مواد صنعتی از جمله چسب در کارخانه ها و به وسیله ی مواد شیمایی تولید و ساخته می شوند. با این حال به دلیل نقش مهمی که این ماده در تولید و ساخت وسایل دارد همچنان کارخانه های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص تهیه ی چسب در حال فعالیت هستند.

چسب قطره ای 123

قبل از معرفی بهترین مارک چسب 123 بهتر است ابتدا نگاهی به تاریخچه پیدایش چسب های قطره ای داشته باشیم. چسب های قطره ای نوعی از چسب ها هستند که به صورت کاملا مایع تولید می شوند. چسبی که این روزها به دلیل قدرت و سرعت چسبندگی که دارد، بسیار محبوب شده چسبی با نام تجاری 123 است.

این چسب ابتدا در سال 1958 روانه ی بازار رقابت شد و ابتدا تنها در مصارف صنعتی کاربرد داشت. اما بعد از مدت زمان کوتاهی با توجه به قدرت چسبندگی بسیار بالا به خانه ها نیز راه پیدا کرد.

همانطور که از اسمش میتوان حدس زد در مدت زمان بسیار کوتاهی موجب چسبیدن و اتصال قطعات می شود. در همین راستا شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص تولید و تهیه چسب قطره ای یک دو سه در حال فعالیت هستند. فرمولاسیون و ترکیب شیمایی این چسب به نوعی است که در طیف وسیعی کاربرد دارد. مثلا  در چسباندن فلزات، شیشه ها، کاغذ و یا مقوا، پلاستیک، سنگ و حتی چوب نیز اثر مثبت دارد. بنابراین با ترکیب خارق العاده ای که دارد به عنوان چسب همه کاره نیز در بازار شناخته می شود.

البته با توجه به کاربردی که دارد بی انصافی است که آن را همه کاره خطاب نکنیم و یا یک چسب  123 در جعبه ابزارمان نداشته باشیم.

 

چسب 123

فرمولاسیون چسب یک دو سه

ماده ی اولیه و اصلی چسب قطره ای 123 سیانواکریلات است. این ماده قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و به علاوه اینکه در اندک زمانی خشک می شود. کارخانه های تولیدی با توجه به استراتژی ساخت و همچنین فرمولاسیون مختص به خود ماده ی این چسب را تهیه می کنند.  این چسب ها برای تسریع در روند خشک شدن نیاز به ماده ای کمکی و خشک کننده دارند. معمولا اگر توجه کرده باشید در بسته بندی این چسب ها علاوه بر محفظه ی چسب قطره ای یک اسپری نیز مشاهده می کنید.

برای استفاده از چسب یک دو سه تنها کافیست روی جسم مورد نظر چند قطره از چسب قطره ای ریخته و سپس به کمک اسپری فعال کننده فرایند چسب کاری را به اتمام برسانید.

 

 

بهترین مارک چسب 123 کدام است

با توجه به کاربرد گسترده ای که چسب های یک دو سه در مصارف مختلف دارند، شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص تهیه این چسب در حال فعالیت هستند. اما در بین برندهای مختلف کدام یک بهتر است و با قیمتی اقتصادی تر در بازار عرضه می شود. در ادامه ی این مطلب به معرفی چند برند مطرح و معتبر موجود در بازار می پردازیم.

از چسب های پرفروش و با کیفیت میتوان به برندی ها متراپل، ترک لوک، استارباند، دیبا، ترک فیکس، دیبا، سولجر، آرازیم اشاره کنیم.

باید به این نکته توجه داشت که این برند ها به نوعی در بازار مصرف جز پرفروش ترین ها هستند و در بسته بندی های مختلف با حجم های متنوعی تهیه می شوند. نکته ی مهم در خصوص این برندها این است که جز بهترین مارک چسب 123 قرار دارند و با خیالی آسوده میتوان برای مصرف آنها را مورد استفاده قرار داد.

 

چسب 123 متراپل

 

 

نکات مهم در استفاده از چسب قطره ای 123

همانطور که اشاره شد این چسب قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و ممکن است در صورت آغشته شدن پوست دست به سطح مورد نظر بچسبد. بنابراین نکته ی مهم بعد از انتخاب بهترین مارک چسب 123 استفاده ی صحیح و ایمن از آن می باشد، که در ادامه به برخی از این موارد اشاره داریم.

  • حین پاشش اسپری صورت خود را دور نگه دارید که از تماس مواد با چشم هایتان مانع بعمل آورید.
  • چسب 123 به شدت اشتعال پذیر است، بنابراین آن را در مجاروت شعله قرار ندهید.
  • به منظور جلوگیری از آغشته شدن پوست دست بهتر است از دستکش مخصوص کار استفاده کنید.
  • چسب را در جایی مناسب و در دمای زیر 40 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

در این مقاله نگاهی اجمالی به تاریخچه، فرمولاسیون، ویژگی ها، نکات مهم حین استفاده و همچنین بهترین مارک چسب 123 داشتیم. امیدواریم با خواندن این مطالب چسب قطره ای متناسب با نیاز را خریداری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × 2 =