مقالات, مقاله

بهترین چسب برای چسباندن توری به پنجره

چسب توری

برای چسباندن توری به پنجره از چسب های مختلفی استفاده می شود. به این ترتیب قصد داریم بهترین محصولات در این زمینه را بررسی کنیم.

 

چسب مخصوص توری

یکی از محصولاتی که جدیداً وارد بازار شده است، چسب های مخصوص توری است. این محصول مشکلات مدل های مایع را ندارد. یعنی به دست نمیچسبد و همینطور چهارچوب پنجره را کثیف نمی کند. میزان مقاوم این محصول نیز تا حد زیادی قابل قبول است. نکته جالب اینکه  شما می توانید هر زمان که دوست دارید توری را جدا کرده و شستشو دهید و مجدداً نصب کنید. یعنی در این زمینه هیچ مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

این محصول به صورت دو طرفه طراحی شده است. یک طرف آن به چارچوب پنجره وصل می شود و طرف دیگر آن که دارای پرز است به سمت داخل قرار می گیرد و توری پشه به آن می متصل می شود. این محصول برای توری های پارچه ای سبک تر و نازتر به خوبی عمل می کند. شاید گزینه خوبی برای توری های پلاستیکی نباشد.

در ابتدا نیاز است که محل مورد نظر را از گرد و غبار پارک کنید و خشک نمایید. روکش مخصوص نوار چسب توری را بردارید و به صورت یکنواخت با فشار مناسب در محل مورد نظر قرار دهید. پس از آن توری را کمی بزرگتر از پنجره برسیده و با دقت با ناخن خود فشار دهید.

چسباندن توری

چسب مخصوص توری های پلاستیکی

اگر قصد دارید از چسبی استفاده کنید که برای همه مدل توری ها مناسب باشد، چسب رازی همه کاره بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این محصول به صورت تیوپی عرضه می شود و وزن آن نیز 110 گرم است. این محصول برای اتصال توری به شیشه، سرامیک، آلومینیوم، فلز و پلاستیک های سخت کاربرد دارد و انتخاب بسیار خوبی محسوب می شود. از نظر هزینه نیز پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

چسب های دوقلو برای اتصال توری به پنجره انتخاب بسیار خوبی محسوب می شوند. یکی از پیشنهاداتی که به شما می دهیم، چسب دو قلو شفاف غفاری است. البته این محصول به شکل غیر شفاف و رنگی نیز عرضه می شود. اما اگر می خواهید ظاهر کار زیبا باشد، مدل شفاف آن بهترین است.

این محصول برای چوب، فلز، پلاستیک، شیشه، کاشی، سرامیک و چینی استفاده می شود. وزن آن 15 گرم است و کیفیت بسیار عالی دارد. برای استفاده از آن می بایست مقدار مساوی از هر یک محصول را ترکیب کنید. یک جزء چسب حاوی رزین و جزء دیگر آن شانل کاتالیزور است. این محصول به شکل مایع و بسیار شفاف عرضه می شود و قدرت آن بسیار بالا است. از سوی دیگر مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارد. دقت کنید که پس از اجرا باید ده دقیقه صبر کنید تا اثر بخشی آن را ببینید.

روش چسباندن توری

 

چسب مخصوص توری برای محیط های مرطوب

اگر فکر می کنید که نیاز به چسبی با مقاومت بسیار بالا دارد می بایست به سراغ چسب آهن رازی بروید. این محصول به صورت تیوپی و در سایز های 50 و 100 سی سی عرضه می شوند. البته کاربرد این محصول فقط برای توری نبوده بلکه برای قطعات چرم، کفپوش، موکت، چوب و ام دی اف و همینطور سنگ و سرامیک و شیشه نیز استفاده می شود. مهمترین کاربرد آن نیز اتصال محصول به آهن است. یکی از ویژگی های جالب این محصول سرعت بالا در اجرا است.

این محصول برای صنایع بسته بندی و برق کشی و مصالح ساختمانی نیز استفاده می شوند. مقاومت این محسوب در برابر حرارت، آب، اسید و بازهای رقیق بسیار زیاد است. بنابراین در فضای مرطوب نیز مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار عالی است. دقت کنید که مدل های فیک آن در بازار بسیار زیاد است و شما باید اورجینال را خریداری کنید.

 

آیا چسب های درزگیر برای توری مناسب هستند؟

چسب های برند آکفیکس با ساختار تمام سیلیکونی که دارد می تواند نوعی آب بندی نیز محسوب شود. اگر جداره های پنجره شما بسیار قدیمی بوده و دچار پوسیدگی است و قصد دارید که توری را روی همین پنجره نصب کنید، قطعاً نیاز به چسبی با خاصیت آب بندی خواهید داشت. این محصول برای سیستم های گرمایشی، دودکش، سوپاپ خودرو و اجاق گاز نیز استفاده می شود. مقاومت بالای آن یکی از بهترین امکانات محسوب می شود.

به طور کلی این محصول در برابر دما و نور پایداری بالایی دارد. از سوی دیگر می تواند تا دمای 300 درجه سانتی گراد را پوشش دهد. به این ترتیب برای بسیاری از کارها استفاده می شود. البته که برای کار با این محصول نیاز به یک دستگاه سیلندری خواهید داشت. این دستگاه کار توری زدن را برای شما بسیار آسانتر می کند.

برن جی مکس نیز به نوبه خود توانسته ترکیب جالبی برای چسباندن توری به چارچوب پنجره در نظر بگیرد. البته که این محصول شفاف است. این محصول ترکیبی از استات و پلی سیلیکون اکسان است. خاصیت الاستیکی بالایی دارد. در واقع مقاومت آن در برابر گرد و غبار بسیار زیاد است. این محصول برای درز کاشی و آبندی شیشه و پر کردن فضاهای خالی درب و پنجره ها استفاده می شود و در لیست محصولات ساختمانی قرار گرفته است.

 

کمتر هزینه کنید!

اگر قصد دارید با هزینه کم، توری های منزل خود را تعویض کنید می توانید از چسب پی وی سی رازی استفاده کنید. این محصول 100 میلی لیتر بوده و حجم قابل قبولی دارد. به طور کلی این محصول برای لوله کشی استفاده می شود اما در چسباندن توری به چهارچوب پنجره نیز گزینه مهمی محسوب خواهد شد و اثر بخش است.

البته نباید انتظار زیادی از این محصول در برابر گرما و حرارت بالا داشته باشید. اما به طور کلی انتخاب خوب و راضی کننده ای خواهد بود و هزینه کمی نیز به همراه دارد.

چسباندن توری

راهنمای خرید هوشمندانه

اگر قصد دارید که برای مدت طولانی توری شما به چهارچوب پنجره متصل باشد یک سری قوانین را می بایست رعایت کنید. مثلاً اینکه بررسی کنید که چارچوب از هر نوع گرد و غباری تمیز باشد. وجود زنگ زدگی و یا پوسیدگی قطعاً مشکلساز می شود. جنس توری بسیار مهم است. توریهای پلاستیکی به نسبت توری های پارچه ای نازک و نرم، شرایط متفاوتی دارند. از سوی دیگر نیاز است که چهارچوب پنجره شما خیس یا چرب نباشد.

خیس و مرطوب بودن چهارچوب پنجره مشکلات زیادی ایجاد می کند. یک نکته که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند، سایز توری است. توری نباید در وضعیت بسیار کشیده قرار بگیرد. بهتر است که در اندازه گیری ابعاد توری مورد نیاز خود همه شرایط را رعایت کنید. از یاد نبرید که هر یک از محصولاتی که خریداری می کنید اورجینال هستند.

کیفیت بالای محصولات سبب می شود تا دوام بیشتری داشته باشند. در نهایت دیرتر خراب شده و رطوبت و گرما اثر کمتری روی محصول می گذارند. این روزها بهتر است که از یک جنس با کیفیت بالا به جای کیفیت کمتر استفاده کنید. قیمت ارزان یک محصول می تواند در ابتدا خوب به نظر برسد اما در نهایت سبب می شود که کار بسیار بی کیفیت باشد.

در یک ارزیابی خاص مشخص شده است که همه محصولاتی که برای آهن مناسب هستند برای دوام توری روی پنجره نیز قابل قبول خواهند بود. به این ترتیب دست شما در خرید بسیار باز است و می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. در خرید خود همیشه اصل بودن جنس را یک پارامتر مهم قرار دهید.

چسباندن توری

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − سه =