مقالات

همه چیز درباره چسب نواری پهن شیشه ای

همه چیز درباره چسب نواری پهن شیشه ای

چسب نواری 5 سانت یکی از چسب هایی می باشد که در هر خانه ای می توان آن را پیدا کرد چرا که دارای کاربرد بسیار بالایی می باشد. چسب پهن که با نامهای متفاوتی از جمله چسب کریستال، چسب بسته بندی، چسب شیشه ای و…. نیز شناخته می شود از نواری با نام bopp و رزین ساخته شده است. با توجه به سهل بودن استفاده از این چسب، از آن در بسته بندی کارتن، شرینک کردن انواع لوازم، و جلد کردن کتب استفاده می شود.
در زیر به صورت تفصیلی به مسائلی از جمله نحوه تولید این چسب، کارخانه های تولید کننده چسب های پهن، نحوه استفاده از آن، نکاتی درباره نحوه نگهداری از این چسب و قیمت آن اشاره می‌شود.

تاریخچه چسب نواری پهن کریستال

چسب های 5 سانتی که این روزها با نام چسب شیشه ای نیز در بازار شناخته می شود در ابتدا با نام چسبهای حساس به فشاردر سال 1845 توسط هارس دی اختراع شد. سپس در سال 1901 توسط شرکتی آلمانی بانام بایاس دورف این نوع چسب به صورت نوار های نازک تر در آمد که خود انقلابی در این صنعت به حساب می آمد. اما در انتها در سال 1936 چسب نواری پهن بصورت شفاف و به شکل امروزی با نام تجاری تزا توسط این شرکت رو نمایی شد که امروزه نیز با همان ساختار روزانه میلیون ها حلقه از آن در دنیا به تولید می رسد.

چسب نواری

مشخصات فنی چسب پهن کریستال

چسب نواری پهن بصورت جهانی و استاندارد در عرض 48 میلیمتر تولید می شود ازاینرو به این چسب درفرهنگ لغت عامیانه ، چسب 5 سانتی نیز گفته می شود. بطور معمول طول این چسب نیز 90 یارد می باشد که در واقع 82 متر می باشد. اما موضوعی که در کیفیت و قیمت این چسب بسیار تاثیر گذار است ضخامت این چسب می باشد کهبین 36 تا 55 میکرون متغیر میباشد. ضخامت چسب نشان از کلفتی و میزان کشسانی نوار چسب و مچنین میزان رزینی که بر روی این نوار خورده است دارد. بطور معمول یک چسب 40 میکرون از فیلم 22 میکرون و 18 میکرون چسب ساخته می شود و در چسب 50 میکرون 22 میکرون چسب بر روی سلفون 28 میکرونی کار شده است.
همانگونه که اشاره شد طول و عرض چسب های نواری بسته بندی معمولا 90 یارد 48 میل می باسد اما در مواردی در دستگاه های چسب زن از چسب های 500 یارد استفاده میشود و گاها در برخی صنایع از چسب در عرض های 7 سانت و 10 سانت نیزاستفاده می شود. دو خصوصیت چسبندگی و میزان کشسانی از جمله خصوصیات مهم این چسب صنعتی می باشند.

 

 

 

رنگ این چسب نیز معمولا شفاف می باشد که با توجه به میزان شفافیت این چسب به سه دسته چسب نواری پهن کریستال، سوپر شفاف و شفاف تقسیم می شود. در نمونه چسب شفاف اگر روی چسب 90 یارد را نگاه کنید هسته داخلی این چسب قابل رویت نمی باشد این در حالی است که در دو نمونه چسب های نواری کریستال و سوپر شفاف شما میتوانید متن های نوشته شده بر روی چسب 90 یارد را براحتی دیده و بخوانید.

پروسه تولید چسب پهن شیشه ای چگونه می باشد؟

تولید چسب پهن نواری  را میتوان به سه بخش پوشش دهی سلفون به رزین، خشک کردن چسب و برش چسب تقسیم نمود.
در ابتدای مراحل تولید چسب کریستال پهن، سلفون به رزین آغشته می شود. این کار از طریق تماس سلفون به رولهای در حال چرخش آغشته به رزین صورت می گیرد.
سپس سلفون آغشته به چسب بر روی نوار نقاله طویلی قرار گرفته و برای مدت زمان حدودا یک ربع با حرارت معین بصورت غیر مستقیم خشک می شود.
پس از خشک شدن رزین بر روی نوار شیشه ای، چسب نواری بر روی بوبین(هسته) پیچیده شده و با توجه به نوع سفارش بر روی نوار چسب کمی فشار اعمال می شود تا ساختار چسب رول شده به یکی از حالات شفاف و یا سوپر کریستال در بیاید.
در انتها چسب نواری به بخش برش برده شده و در عرضهای مورد نظر برش زده می شود.

کاربردهای چسب نواری پهن در صنعت چیست؟

اصلی ترین کاربرد چسب کریستال پهن در بسته بندی کارتن می باشد. ازاینرو در بسیاری از صنایع این چسب را با نام چسب بسته بندی میشناسند. اگر دقت کرده باشید بر روی  کارتن های محصولات  تمامی کارخانجات یک چسب نواری خورده تا از بازشدن بسته و یا کارتن جلوگیری کند. این بدان معناست که تمامی کارخانجاتی که تولیدشان به صورت کارتنی است به این چسب نیاز دارند.
گروه دیگری که از این چسب استفاده میکنند صنایعی همچون مبلمان و دکوراسیون داخلی می باشند. در این اصناف جهت بسته بندی لوازم از سلفون و یا نایلون حبابدار استفاده می شود که برای بستن انتهای کار از چسب پهن 5 سانتی استفاده میکنند.

چسب نواری
یکی دیگر از صنایعی که از این چسب استفاده میکند صنعت ساختمانسازی می باشد. در پروسه نیلینگ در این صنعت جهت چسباندن لوله انتقال مواد بتنی و میله فلزی به یکدیگر معمولا از چسب نواری پهن استفاده می شود.
همچنین از این چسب در موارد عمومی، از جمله جلد کردن کتاب و دفتر، چسباندن اوراق پاره شده، جلوگیری از خراب ریشه فرش و غیره در هر منزلی یکی از این نوع چسبهای پهن شیشه ای 5 سانت یافت می شود.

 

چسب نواری

قیمت چسب نواری پهن چند است و این قیمت به چه المانهایی بستگی دارد؟

در سایت هایپر چسب شما میتوانید در بخش چسب های نواری پهن قیمت انواع نوار چسب شیشه ای پنج سانت را که همیشه بروز می باشد را مشاهده نمایید.
قیمت چسب نواری پهن 5 سانت معمولا بر اساس ضخامت آن چسب مشخص میکنند. بصورتیکه چسب 5 سانتی شیشه ای 38 میکرون به عنوان ارزانترین چسب های بازار و چسب های 50 میکرون بعنوان گران نرین چسب های نواری شناخته می شود. معمولا اختلاف قیمت نیز مابین این دو ضخامت حدود 7000 الی 10000 تومان می باشد و چسبهای پهن با ضخامت های متفاوت دیگر نیز قیمت هذیی مابین این دو قیمت را دارند.

نحوه استفاده و نگهداری از چسب نواری پهن چگونه است؟ در زمینه مگهداری و استفاده از چسب نواری پهن چند نکته کاربردی بصورت تیتروار در زیر آورده شده است.

1.چسب نواری پهن تاریخ انقضا ندارد از اینرو از آن میتوان تا 10 ها سال نیز استفاده نمود.

2.جهت استفاده از چسب، با بهینه میزان چسبندگی، بهتر است چسب را در محیطی با دمای بالای 23 درجه تا 40 درجه نگهداری کنبم.

3. پس از استفاده از چسب شیشه ای 5 سانت بهتر ایت که لبه چسب را برگردانیم تا در هنگام استفاده در دفعات بعدی دچار مشکل در پیدا کردن سر چسب نشویم.

4.دقت کنید که لبه چسب با چاقو و یا ابزار های تیز برخورد نکند چراکه این موضوع موجب می شود تا چسب پس از هر دور باز شدن پاره گردد.

5.از زدن چسب 5 سانتی  بر روی دیوار رنگ شده پرهیز کنید چراکه موجب از کنده شدن رنگ دیوار میگردد.

6.در صنایعی که از چسب نواری بصورت عمده استفاده میکنند میوانند از چسبهای نواری پهن بی صدا یا سایلنت جهت چسباندن بسته ها استفاده نمایند.

چرا بهتر است چسب پهن نواری را  از آنی چسب خرید کنیم؟

آنی چسب با سابقه یک دهه در واردات و فروش چسب نواری پهن شیشه ای این محصول را در سایز های متنوع و با قیمتی بسیار مناسب در هر تعداد که شمانیاز داشته باشید این چسب را به شما ارائه نماید.
در آنی هایپرچسب این امکان وجود دارد تا نوار چسب بسته بندی را بتوانید از یک عدد تا 1000 کارتن با نازلترین قیمت تهیه نمایید. همچنین مشاوران ما در این مجموعه در ساعات اداری قادرند به شما در انتخاب بهترین نمونه چسب مورد نظر شما مشاوره رایگان بدهند تا بنوانید چسب مورد نیاز خود را با کمترین هزینه تهیه نمایید.

چسب شیشه ای پهن که با نام های نوار چسب پهن ،چسب پنج سانتی ،چسب بسته بندی،چسب کارتن و غیره نيز شناخته می شود یکی از چسب های پر مصرف در خانه و صنعت می باشد.این چسب که به رنگ شفاف در بازار موجود می باشد بطور معمول برای چسباندن انواع کارتن و بسته بندی پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا در مصارف عمومی نیاز نیست تا از چسب پهن نواری با کیفیت بالا استفاده شود ،چراکه چسب های قوی بصورت کلی برای مصارف صنعتی و بسته بندی کارتن های سنگین استفاده می شود و از طرفی لازم است که چسب پهن مصرفی حداقل کیفیت مورد نباز که شامل چسبندگی مناسب و کشش بالا است را داشته باشد.از اینرو در اینجا به معرفی چند برند مطرح بازار که دارای حداقل کیفیت می باشد می پردازيم.

چسب پهن شیشه ای برنز و قیمت آن

چسب پهن برنز که با نام عقرب نیز شناخته میشود یکی از برند های چسب شیشه ای پر فروش در بازار است که دارای چسبندگی مناسبی می باشد و در عین حال قیمت مناسبی هم دارد.این چسب را از آن جهت که عکس عقرب بر روی بوبین چسب چاپ شده است چسب عقرب می شناسند. چسب پهن شیشه ای برنز از جمله چسبهای کریستال کلیر می باشد که دارای طول ۹۰ یارد و ضخامت ۳۸ میکرون می باشد.

قیمت فروش نوار چسب پهن کریستال گوزن

چسب نواری پهن گوزن یکی از محصولات پر فروش کارخانه ایران چسب می باشد که دارای کیفیت خوب و قیمت مناسبی می باشد.این چسب برای مصارف خانگی ،اسباب کشی منازل،بستن کارتن های کوچک بسیار مناسب است.

لیست قیمت نوار چسب پنج سانتی رابو

چسب پنج سانتی رابو دارای رنگ بندی های متفاوت است که هر رنگ نمایان کننده کیفیت چسب است.در بین چسب های رابو چسب دو رنگ آن که آبی و قرمز می باشد دارای قیمت مناسب تری از سایر رنگ ها می باشد.چسب رابو در چند سال اخیر سهم بالایی از فروش چسب را به خود اختصاص داده است.

چسب کریستال نواری الماس (دیاموند)

چسب دیاموند یا الماس یکی از چسب های با کییت بازار است که در کنار داشتن ضخامت بالاتر نسبت به سایر برندهای مشابه قیمت مناسبی نیز می باشد.ضخامت این چسب ۴۵ میکرون می باشد و دارای کارتن های ۳۶ عددی می باشد.

در بالا چند برند مطرح بازار که دارای قیمت مناسبی می باشند آورده شد . اما باید بدانیم که بد توجه به ب می شدن تولید چسب نواری و تعدد برند در بازر چسب های میکرون پایین زیادی در بازار موجود است که آنها نیز دارای کیفیت لازم را دارند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 × هشت =