مقاله

انواع برند های چسب 5 سانتی

انواع برند های چسب 5 سانتی

انواع برند های چسب 5 سانتی

در این مقاله از آنی چسب درباره انواع برندهای چسب 5 سانتی به تمامی نکات ریز این محصول اشاره کرده ایم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای مصرف خود داشته باشید ، آنی چسب با سالها تجربه در زمینه فروش چسب با بهترین کیفیت در کشور همه روزه پاسخگوی شما عزیزان است ، پس با ما تماس بگیرید . نوارچسب برای دانش آموزان، دانشجویان، طراح‌ها و کارمندان اداری همیشه پرمصرف و پرکاربرد است. چسباندن چند برگ کاغذ، بستن تعدادی از وسایل کوچک به هم، چسباندن یک چیز به میز، جلد کردن کتاب و دفتر و صدها کار روزمره دیگر است که نیاز به نوارچسب دارد. برای بسته‌بندی و آماده کردن یک هدیه استفاده از چسب نواری ضروری است. اگر بخواهید هدیه شما شیک‌تر بسته‌بندی شود که باید دو نوع چسب نواری و فانتزی هم داشته باشید ، امروزه در بازار انواع نوارچسب‌ها با اندازه‌ها و جنس‌های مختلف وجود دارد. برای انتخاب یک یا چند نوار چسب مناسب باید مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها را شناخت.

همچنین در نظر داشته باشید برای خرید چسب نواری پهن از آنی چسب میتوانید از فروشگاه ما دیدن فرمایید .

انواع چسب 5 سانتی

چسب های 5 سانتی  موجود در بازار بر اساس چند ویژگی قابل‌تقسیم است:

اندازه
جنس و متریال
کاربرد
حال هرکدام از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

اندازه

عموماً نوارچسب‌ها به‌صورت رول یا حلقه به فروش می‌رسد. در انواع لوازم‌التحریر نوارچسب‌ها معمولاً دو اندازه بزرگ و کوچک دارند.

نوارچسب‌های بزرگ قطری بین 8 تا 10 سانتی‌متر دارند که شامل چسب‌های پهن شفاف و یا چسب‌های کاغذی می‌شود.

البته این نوع از چسب‌ها شمال دو نوع عریض یا پهن و معمولی هستند. چسب‌های شیشه‌ای پهن که در بسته‌بندی و اسباب‌کشی کاربرد دارند از نوع عریض و چسب‌های کاغذی با پهنای حدود 2 سانتی‌متر از نوع معمولی است.

نوارچسب‌های کوچک قطری بین 3 تا 4 سانتی‌متر دارد. این نوارچسب‌ها شامل چسب نواری معمولی، چسب کالک و نوار چسب‌کاغذی، چسب برق یا لنت، نوار چسب فانتزی یا هدیه و … می‌شود.

جنس و متریال

چسب‌های نواری از مواد مختلفی ساخته می‌شود. مهم‌ترین معیار تفکیک از نظر مواد سازنده شفاف بودن یا غیرشفاف بودن نوار چسب است. بر این اساس ما دو نوع نوار چسب داریم:

نوار چسب شفاف
نوار چسب غیرشفاف

حال هر یک از این دو را معرفی می‌کنیم:

نوارچسب شفاف

نوارچسب شفاف شامل دو اندازه کوچ و بزرگ است.

اندازه بزرگ دارای چسبندگی بالایی است. معمولاً برای بسته‌بندی کارتن‌های بزرگ، اسباب‌کشی و مواردی ازاین‌دست کاربرد دارد. عرض این نوع معمولاً بین 4 تا 5 سانتی‌متر است و در بازار به چسب پهن معروف است.

نوار چسب شفاف کوچک نیز دو نوع ساده یا طرح دار دارد. نوارچسب‌های ساده بسیار پرکاربرد است و توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود. اما نوارهای چسب طرح دار محدودتر و برای بسته‌بندی هدیه و کارهای فانتزی استفاده می‌شود.

نوار چسب غیرشفاف

نوارچسب‌های غیرشفاف دارای تنوع زیادی هستند و بر اساس مصالح و کاربرد تقسیم می‌شود. مهم‌ترین نوارچسب‌های غیرشفاف:

چسب کاغذ: در دو اندازه بزرگ و کوچک که البته عرض کمی دارد.
چسب کالک: نیمه شفاف است و برای چسباندن کاغذ کالک است. این کاغذ و چسب در طراحی و نقشه‌کشی استفاده می‌شود.
چسب بسته‌بندی: که بیشتر در شرکت‌های بسته یا اداره پست از آن استفاده می‌شود.
چسب لنت یا چسب برق: که در کارهای فنی از جمله برق‌کاری ساختمان کاربرد دارد.
چسب فانتزی یا هدیه: دارای طرح‌های جذاب روی نوار چسب است و در اندازه کوچک تولید می‌شود.
چسب دوطرفه: که برای چسبانده قاب عکس به دیوار یا به سطوح مختلف کاربرد دارد.

معیارهای خرید چسب 5 سانتی

مورد استفاده خود را مشخص کنید مثلا برای بسته‌بندی به هیچ وجه از چسبهای کاغذی استفاده نکنید. چون انعطاف و مقاومت بسیار کمی دارند.
دارای چسبندگی خوبی باشند.
طول آن مناسب باشد به صورتی خیلی زود تمام نشود.
مواد مصرفی منعطف باشد و به علت خشکی مواد جدا نشود.
رنگ آن مناسب باشد.
ابعاد چسب با پایه های رایج در بازار سازگار باشد.
در صورت تماس با پوست سمی نباشد و برای سلامتی ضرر نداشته باشد.
قیمت مناسب

قابلیت چسبندگی: مهم‌ترین مشخصه‌ای که یک چسب باید داشته باشد قدرت چسبندگی بالا می‌باشد. اکثرا این چسب‌ها قدرت چسبندگی بالایی دارند اما چک کردن این موضوع قبل از خرید خالی از لطف نیست چرا که ممکن است که چسب‌ها برای مدتی طولانی در انبارها نگه داشته شده باشند و کیفیت خود را از دست داده باشند. برای این کار کافی است که مقداری دست خود را بر روی چسب فشار دهید تا میزان چسبندگی آن را درک نمایید. چسبندگی ۳۵ تا ۵۵ میکرون مناسب می‌باشد.

انواع فعال کننده چسب پهن: بعضی از چسب‌ها برای این که فعال شوند نیاز به فعال کننده‌های خاصی دارند به عنوان مثال بعضی از چسب‌ها نیاز به آب و بعضی دیگر نیاز به حرارت و یا فشار دارند. به این معنا که وقتی می‌خواهید چسب را بچسبانید باید از کمی آب، حرارت و یا فشار استفاده کنید. معمولا نمونه‌های فشاری دردسر کمتری دارند.
چسب دیوار خشک که از جمله چسب‌های پرکاربرد و از نمونه‌های حرارتی می‌باشد.

اندازه‌ی چسب: چسب‌های پهن دارای اندازه‌های مختلفی هستند. با توجه به این که چه سطحی را می‌خواهید چسب کاری کنید می‌توانید اندازه‌ی مناسب چسب‌ها را برای خود مشخص نمایید. هر چه این اندازه بیشتر شود سطح بیشتری تحت پوشش در می‌آید که غالبا برای بسته بندی از نمونه‌های عریض استفاده می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = دو